גדעון סער בדרך לממשלה? זה המתווה שנרקם מאחורי הקלעים

בזמן שנתניהו מקיים התייעצויות ביטחוניות בקריה, דיונים פוליטיים רותחים מתנהלים במקביל • השרים כץ ואלי כהן מסרבים לעת עתה להחליף את גלנט בתפקיד שר הביטחון • הדרישה המרכזית של סער: שיריונים משמעותיים ברשימת הליכוד

מי יהיה שר הביטחון? גלנט, נתניהו וסער. צילום: אורן בן חקון, מיטל כהן ותומר נויברג/פלאש 90, יוסי זליגר

מאחורי הקלעים של הדרמה הפוליטית סביב האפשרות להצטרפותו של גדעון סער לממשלת נתניהו:

מהשעה 01:00 בלילה מכונסים בקריה ראש הממשלה נתניהו יחד עם שר הביטחון יואב גלנט והשרים יריב לוין, רון דרמר וישראל כץ. ראש הממשלה מקיים במקביל התייעצויות פוליטיות וביטחונית.

כאשר שר הביטחון, המזכירים הצבאיים והצמרת הביטחונית של צה"ל נכנסים ויוצאים לסירוגין במטרה לאשר תוכניות, מקיים ראש הממשלה נתניהו התייעצויות פוליטיות עם שריו המקורבים – לוין, דרמר וכץ כשהחלפת שר הביטחון היא נושא הדיון. בשעות הבוקר המוקדמות מצטרף לדיונים הפוליטיים שר האנרגיה אלי כהן שמגיע לקריה בתל אביב ואחר הצהריים חוזר שר המשפטים יריב לוין להתייעצות נוספת.

יקחו את הביטחון? אלי כהן וישראל כ"ץ, צילום: מארק ישראל סלם ואורן בן חקון

שר החוץ ישראל כ"ץ ושר האנרגיה אלי כהן התנגדו להצעה להיות אלה שמחליפים את שר הביטחון יואב גלנט במשרד הביטחון. ההתנגדות של אלי כהן הייתה נחרצת ביותר. נכון לרגע זה, המתווה היחיד שנותר על השולחן הוא שגדעון סער ייכנס לתפקיד שר הביטחון. עוד במתווה הפוליטי שנרקם – זאב אלקין צפוי להתמנות לשר לענייני הצפון האחראי על מנהלת הצפון ויינתו לו סמכויות נוספות במשרד הבריאות.

שר הצפון? אלקין וסער, צילום: אורן בן חקון

ארבעת חברי הימין הממלכתי צפויים להשתלב ברשימת הליכוד בכנסת הבאה באמצעות שיריונים שיוגדרו מראש בין הצדדים. היו"ר גדעון סער דורש תוספת 25% ממרכז הליכוד שהוא יביא כשריונים שלו וזו נקודה שעדיין במחלוקת. בכנסת הנוכחית הימין הממלכתי תפעל כסיעה בתוך סיעת הליכוד אבל עם מוסדות עצמאיים והמפלגת תתפרק לקראת הבחירות אז יאוחדו עם רשימת הליכוד.

גדעון סער מתחייב שלא להצטרף לשום מהלך לפירוק הממשלה עד לשנת 2026 לרבות תמיכה בתקציב וחוק הגיוס לפי מתווה גנץ שאושר בקריאה ראשונה. ואולם, טרם ידוע מה סוכם בעניינים המשפטיים, היועמ"שית, בג"צ, הועדה למינוי שופטים ומינויו של נשיא בית המשפט העליון.

במהלך הלילה עלתה ההצעה להחזיר את גדעון סער לתפקיד שר המשפטים אולם זאת ירדה מן הפרק. גורם המעורה בפרטים אמר כי ההדלפה המוקדמת אודות ההתקדמות במגעים הגיעה מגורם שמעוניין לטרפדם וכי הוא מעריך את הסיכוי שסער בסופו של דבר לא יצטרף לממשלה כ-60%-40%.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר