סער בדרך לממשלת נתניהו: אלו הדרישות של הימין הממלכתי

בש"ס, שמחזיקה בתיק הבריאות, הכחישו את הפרסום כי אלקין יקבל את התיק במקום בוסו • סער דורש בנוסף הבטחה לשני שריונים בליכוד • בלשכת ראש הממשלה טענו שהדיווחים על המו"מ "אינם נכונים" • אצל סער טענו כי "אין כל חדש" • וגם: מה אומרים בסביבת גלנט והתגובות במערכת הפוליטית

בדרך לאחד כוחות. ח"כ סער ורה"מ נתניהו. צילום: שרון רביבו

בדרך להרחבת הממשלה - מסתמנים שינויים במשרדים: במערכת הפוליטית מעריכים היום (שני) כי עם ההצטרפות הקרבה של גדעון סער והימין הממלכתי, ח"כ זאב אלקין ימונה לשר הבריאות במקומו של אוריאל בוסו מש"ס. במפלגתו של בוסו טענו שהפרסום אינו נכון. 

בנוסף, סער דורש הבטחה לשני שריונים בליכוד וגם מספר מקומות במרכז הליכוד. 

באשר לתיק הביטחון שבו חושק סער, עמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו הי זו: הוא לא שש לפטר את יואב גלנט רק בלית ברירה, ומתנגד לרעיון שישראל כ"ץ יוזז מתיק החוץ לטובת סער.

בדרך לקבל תיק? ח"כ זאב אלקין (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

לפי נתניהו לא יכול להיות מצב שאדם שנאמן למפלגה ולדרך (כ"ץ) יוזז בעוד גלנט שמשמש כאופוזיציה לנתניהו יקבל פרס ויישאר.

בלשכת ראש הממשלה ש"הפרסומים בעניין המשא ומתן עם סער אינם נכונים". באשר לצד של הימין הממלכתי, מהסיעה נמסר כי "אין כל חדש בנושא". 

בדרך להיפרד. גלנט ונתניהו (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

באשר לגלנט, אנשיו מעריכים שיש אמת בדיווחים. 

"הזמן לפטר את גלנט"

בינתיים ההצטרפות אינה הפכה רשמית, אבל התגובה כבר מתחילות לצאת. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) כתב בחשבון ה-X: "במשך חודשים ארוכים אני קורא לראש הממשלה נתניהו לפטר את גלנט, והגיע הזמן לעשות זאת באופן מיידי. חייבים הכרעה בצפון וגלנט הוא לא האיש המתאים להוביל את זה".

מנגד, יו"ר הדמוקרטים יאיר גולן כתב: "גדעון, סקרים לא מחמיאים זאת לא סיבה לזרוק את כל הערכים בצד. שנים שאתה מטיף כמה נתניהו מושחת ופועל ממניעים אישיים, אם תצטרף לממשלה אתה תהיה בדיוק מה שהטפת נגדו.

"מי שלא רוצה בחירות יודע למה. כשהן יתקיימו והציבור יעיף את ממשלת המחדלים אנחנו נהיה שם כאלטרנטיבה נקייה וישרת כפיים שלא מחליפה ערכים בג'ובים".

יפתור את הפלונטר?

המוטיביציה הגדולה של נתניהו לצרף את סער ולהעניק לו את תיק הביטחון היא הסיכוי לפתור את בעיית חוק הגיוס. 

בחודש מאי התנגד סער להצעה של ראש הממשלה להביא את חוק הגיוס שיזם השר בני גנץ עת שימש שר הביטחון בכנסת הקודמת, אמר סער: "אין לנו שום כוונה לעזור לנתניהו בתרגילים פוליטיים כדי לפתור את הבעיות שלו עם המפלגות החרדיות.מדינת ישראל בעת הזאת צריכה פתרון אמיתי לצרכי צה״ל ולשוויון בנטל ולא תרגילים פוליטיים. הגיע הזמן לפתרון בעיות אמיתיות של המדינה והחברה בישראל".

השתתפה בהכנת הידיעה: לילך שובל

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר