גפני בוועדת הכספים: "הייתה הצעה לממשלת אחדות, היא בוודאות ירדה מהפרק"

הדברים נאמרו לבני משפחות חטופים שהגיעו לדיון במשכן הכנסת • דבריו של גפני מגיעים לאחר ששר העלייה והקליטה, ח"כ אופיר סופר, קרא לאחדות לאומית בשבוע שעבר • סופר התייחס בנאומו לרמז העבה ששיגר נשיא המדינה: "המערכת הפוליטית חייבת להתייצב בכל הכוח ביחד"

ח"כ גפני: "הייתה הצעה של ממשלת אחדות - היא ירדה מהפרק" // ערוץ הכנסת

בני משפחות חטופים הגיעו היום (שני) לדיון בוועדת הכספים בכנסת שבראשה עומד ח"כ משה גפני. במהלך הדיון, פנה גפני אל בני המשפחות ואמר: "הייתה הצעה לממשלת אחדות, אך היא בוודאות ירדה מהפרק".

דבריו של ח"כ גפני נאמרו בעקבות אמירתו של שר העלייה והקליטה, ח"כ אופיר סופר (הציונות הדתית), בשבוע שעבר, כי "מדינת ישראל נמצאת בתקופה היסטורית, וזו העת לאחד כוחות". סופר התייחס לכך במהלך טקס ההוקרה הממלכתי לאסירי ציון והרוגי מלכות.

שר העלייה והקליטה אופיר סופר בטקס ההוקרה הממלכתי לאסירי ציון, קורא לממשלת אחדות, צילום: ללא קרדיט

קריאתו של השר סופר מתכתבת עם הרמז ששיגר נשיא המדינה, יצחק הרצוג, בפגישה עם משפחותיהן של התצפיתניות: ״זהו רגע מכריע, המערכת הפוליטית חייבת להתייצב בכל הכוח ביחד, מאחורי שחרורם והשבתם של החטופות והחטופים הביתה במהרה".

יו"ר ש"ס אריה דרעי בעצמו ניסה לקדם את הקמת ממשלת האחדות, אך הנסיון טורפד על ידי ראש הממשלה וטען שהמהלך יובל להפלת הממשלה. בנוסף לכך, משפחות חטופים עבור בין אנשי הקואליציה בבשה לתמוך ביוזמה והצליחו לגייס את השרים משה ארבל, אופיר סופר. כמו כן, חבר הכנסת אלי דלל ואחרים הביעו תמיכה.

משפחות חטופים בוועדת הכספים בכנסת (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

במקביל לנסיונות להקמת ממשלת אחדות, התקיימו מגעים להשיב את ח"כ גדעון סער לממשלה. ההערכה: הוא יסכים רק לאחר אישור התקציב והבטחת כהונת הממשלה לשנה נוספת. כמו כן, את המגעים להשבת ח"כ סער למשלה, מנהל שר המשפטים יריב לוין.

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר