ראש עיריית קרית שמונה זועם על הממשלה: "אין לי שקל, אני כבר שנה חי מפילנתרופיה"

אביחי שטרן נפגש עם חברי כנסת משדולת ארץ ישראל ופרק בפניהם את תסכולו בשם תושבי קרית שמונה • "יש לנו יום יום נטישה שקטה של עסקים, אתה יודע כמה עסקים כבר לא יחזרו לפה?"

ראש עירית קרית שמונה אביחי שטרן תוקף את הממשלה בפגישה עם שדולת ארץ ישראל. צילום: שדולת ארץ ישראל

ראש עיריית קרית שמונה אביחי שטרן במתקפה קשה נגד הממשלה על הטיפול הלוקה במצב העיר המפונה מזה 11 חודשים. בפגישה שהתקיימה היום (ראשון), עם ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת וחברי השדולה שהגיעו לקרית שמונה פרש שטרן את הבעיות איתן הוא מתמודד ובעיקר את היעדר התקציבים.

"ראש עיריית קריית שמונה זועם: "אם המדינה לא העבירה לי שקל - אין לי שקל. אני כבר שנה שלמה חי מפילנתרופיה"// שדולת ארץ ישראל בכנסת

"שנה, אין לי תושבים, אין ארנונה.. אם המדינה לא העבירה לי שקל - אין לי שקל. אני כבר שנה שלמה חי מפילנתרופיה. גם ההחלטה המיידית של 2024 לא מומש ממנה שקל כי אין צינור להעביר את הכסף - זה הפרויקטור שעכשיו מדברים על להחליף אותו", הטיח שטרן בחברי הכנסת.

העירייה מממנת אבטחה מכיסה

"עוד שלושה חודשים נגמרת השנה. כשאני אקבל את הכסף, אצטרך מכרז זה עוד חודש - איפה המיידי?" שטרן ציין כי הוא מוציא מימון לא מדינתי לבעיות השונות בעיר מהסעות ועד לטיפול בפרוטקשן. "הסעות לילדים: מי רוצה להגיע לבית ספר למפונים בלי הסעות? בסוף אני מוציא הסעות. אבטחה - פיניתם לי את העיר יש לי ביזה. יש פה פרוטקשן.. אני מממן רבע מיליון שקל לחברת אבטחה פרטית כל יום משש בערב עד שש בבוקר כי 24 שעות זה חצי מיליון שאין לי. פניתי, אמרו לי המשטרה צריכה לטפל בזה, יש פה תחנת מרחב - 2 וחצי ניידות זו התקינה".

שלט בכניסה לעיר קרית שמונה, נשרף בגל השריפות שפקד את העיר בימים האחרונים‎, צילום: דוד כהן-ג׳יני
מרכז קניות סגור בקרית שמונה בזמן מלחמת "חרבות ברזל", צילום: אייל מרגולין - ג'יני

בהתייחס למצב הכלכלי בעיר והעסקים הציג שטרן עוד פינת הזנחה של הממשלה ואמר "יש לנו יום יום נטישה שקטה של עסקים. אתה יודע כמה עסקים כבר לא יחזרו לפה? אלביט נהנית מתקציבים מהמדינה, חלק מהרעיון שהיא באה לפריפריה, והיא באה, אבל עכשיו היא צריכה רציפות תפקודית והמפעל לא ממוגן מה היא תעשה? אז היא העתיקה את כל המפעלים שלה החוצה והיא כבר לא תחזור לפה. זה 250 משפחות שכבר לא יהיה להם מקום עבודה כשהם יחזרו. וזו עבודה איכותית".

"וזה לא רק אלביט יש לנו גם את תרמו פישר ועוד שבדרך החוצה באותו תהליך. המדינה נתנה מענקים כדי להוציא החוצה וזה בסדר אני רוצה שהם ימשיכו לעבוד - רק אף אחד לא התנה להם את זה בחזרה לכאן".

בעוד ראש הממשלה נתניהו טרם החליט האם הפרויקטור בצפון יוחלף או מתי תיפתח המערכה על הצפון נראה שמצבה של העיר הצפונית רע מתמיד - בכל החזיתות וגם התקציבים שהובטחו כלל לא מוצאים את דרכם לעיר. לבעיות נחשפו ראשי שדולת ארץ ישראל חברי הכנסת יולי אדלשטיין, לימור סון הר מלך, שמחה רוטמן וח"כים נוספים שהגיעו היום לפגוש את שטרן בעיר כחלק מסיור מיוחד של השדולה שמתקיים היום בצפון הארץ.

שטרן התייחס גם לאיום הביטחוני ואמר לחברי הכנסת שאין להסכים להסכם עם ארגון הטרור בלבנון. "חיזבאללה פרסם תרגיל מצולם של כיבוש הגליל על ידי כח רדואן לפני מספר שנים. מאז השביעי באוקטובר אסור לנו לעצום את העיניים מול האיומים, ואסור להשתעשע ברעיון שהסיפור הזה ייסגר דיפלומטית", הזהיר שטרן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר