שר העבודה לבג"ץ: "היועמ"שית ניסתה לבצע מחטף בסוגיית סבסוד המעונות"

השר בן צור טוען במכתב לשופטים כי "הייעוץ המשפטי לממשלה עשו הכל, אבל הכל, כדי לא לאפשר לי להביע את עמדתי בצורה סדורה" • השר מש"ס קובל גם על כך שלטענתו לא קיבל די זמן כדי להגיש את עמדתו והשגותיו ביחס לעמדת היועמ"שית

יועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב־מיארה ושר העבודה יואב בן צור. צילום: אורן בן חקון, קוקו

הוראת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב־מיארה להפסקת הסבסוד למעונות היום עוררה סערה ציבורית גדולה.

כפי שפורסם לראשונה ב"ישראל היום", שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הורה להמשיך את התקצוב למעונות למרות הוראת היועמ"שית, ואילו השר האחראי על המעונות, שר העבודה יואב בן צור, העדיף קו מפייס, נפגש עם היועמ"שית והשיג דחייה מסוימת, אך כעת גם הוא נשבר.

שר העבודה, יואב בן צור, צילום: יונתן זינדל/פלאש90

בן צור ביקש מהיועמ"שית ייצוג פרטי לדיון בבג"ץ שיעסוק בעתירה שמבקשת להמשיך את סבסוד המעונות לילדי אברכים החייבים בגיוס, אך נענה בשלילה. השר הסתפק רק בתשובה שאותה הגיש לאחרונה ובה נאום "אני מאשים" ומתקפה חריפה על התנהלות היועמ"שית בסוגיה הבוערת.

בן צור זועם בעיקר על העובדה שגלי בהרב־מיארה לא ייצגה את עמדתו, ולטענתו הערימה קשיים להעברת עמדתו לבית המשפט. בן צור כתב: "השר מצר על התנהלות פוגענית ואולי אף כוחנית של הייעוץ המשפטי לממשלה שעשו הכל, אבל הכל, כדי לא לאפשר לי להביע את עמדתי בצורה סדורה ומפורטת כפי שהיה ראוי שייעשה".

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, צילום: יהודה בן יתח

לדבריו, "ההתנהלות הזו החלה עם יצירת סחבת מיותרת במתן תשובה לפנייתי לקבל ייצוג פרטי, נמשכה עם תשובה שלילית למתן ייצוג פרטי, למרות שדעתי הפוכה 180 מעלות מעמדת הייעוץ המשפטי לממשלה, ובכך לא מאפשרים לי כשר האמון על הנושא להביע את עמדתי".

עוד הוא כותב: "גם האפשרות המשפילה שניתנה לי כביכול להביע את עמדתי במסגרת כתב התשובה הנוכחי, גם היא היתה לא יותר מאשר מס שפתיים חסר כל משמעות, אשר טורפדה בכל דרך אפשרית, ובלבד שעמדתי לא תיפרס במלואה בפני כבוד בית המשפט.

"כל תחינותיי, באמצעות ראש המטה של משרדי, לקבל ארכה סבירה של ימים ספורים בכדי לגבש את ההנמקות המשפטיות התומכות בעמדתי, כל אלו נתקלו בחומה בצורה של סירוב".

טענות ל"מחטף"

בן צור טוען שקיבל את עמדת הייעוץ המשפטי במוצאי שבת, ואמור היה להגיש את עמדתו והשגותיו למחרת ב־10 בבוקר. "האם זו אפשרות סבירה לשר להביע את עמדתו??? האם אין כאן ניסיון שקוף לבצע מחטף תוך מידורו של השר ועמדתו, הגם שהיא נתמכת בהנמקות משפטיות רבות אשר בחלקן טרם נשמעו וטרם נכתבו?".

שר העבודה ממשיך וטוען: "לתדהמתי גיליתי שבין מנסחי התשובה היו גם הייעוץ המשפטי של משרד האוצר ואגף התקציבים. כשהם מסתמכים על נתונים שבחלקם הגדול שגויים ובחלקם האחר מעוותים, מתוך נתונים שמשרדי אמון עליהם. מכל מקום, ליועץ המשפטי של משרד האוצר ולאגף התקציבים אין שום שייכות לעתירה".

בן צור מכנה את פעילות היועמ"שית בעניין המעונות "תמוהה, אם לא לומר מוזרה". את מכתבו מסיים בן צור: "אין לי אלא להצר על התנהלות שלו היתה במגזר הפרטי, ככל הנראה היתה מהווה עילה להגשת תלונה בוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר