תיעוד המנהרה בה נרצחו ששת החטופים. צילום: דובר צה"ל

גנץ: "הם לא היו צריכים להיות גיבורים", בן גביר: "עם חמאס מדברים רק דרך כוונות"; בנט: "אויב נאצי מתועב"

יו"ר האופוזיציה: "אם לא נעשה הכל כדי להגיע לעסקה עכשיו, אנחנו גוזרים גזר דין מוות על החטופים שנשארו בחיים" • הסרטון שפרסם צה"ל מעורר סערה במערכת הפוליטית, עם קריאות לפעולה מיידית להשבת החטופים שנותרו • ליברמן: "חייבים לעצור כל סיוע הומניטרי לעזה עוד היום" • סער: "אנחנו מחוייבים להמשיך במאמצים להשבת החטופים"

[object Object]

דובר צה"ל, תת אלוף דניאל הגרי, חשף הערב (שלישי) סרטון ממנהרת הרצח ברפיח שבה הוחזקו והוצאו להורג ששת החטופים: הרש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו, אלמוג סרוסי, כרמל גת ואלכס לובנוב ז"ל. בסרטון ניתן לראות את הגרי מציג את התנאים הקשים בהם הוחזקו החטופים, לצד כתמי הדם שזוהו בנקודה שבה נרצחו ביריות.

הפרסום עורר גל של תגובות נסערות מכל רחבי המפה הפוליטית. יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד כתב: "התמונות המזעזעות הן עדות כואבת ומצמררת לאכזריות בלתי נתפסת של החמאס, אבל הן גם דגל אדום וקריאת השכמה לממשלת ישראל. אם לא נעשה הכל כדי להגיע לעסקה עכשיו, אנחנו גוזרים גזר דין מוות על החטופים שנשארו עוד בחיים".

יו"ר מפלגת המחנה הממלכתי, בני גנץ כתב: "צפייה בתיעוד המנהרה בה הוחזקו ולבסוף גם נרצחו חטופינו, ממחישה – כמה רצו לחיות. כמה חזקים היו. כמה לא היו מוכנים לוותר. גם כשלא נותר במה להיאחז, נאחזו זה בזה. בלוח שחמט שנותר זרוק על החול. נאחזו בתקווה".

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: ״אותם בורות הריגה בהם השתמשו הנאצים בכדי לרצוח יהודים בתקופת השואה, חוזרים על עצמם על ידי המפלצות הנאציות של חמאס. חייבים לעצור כל סיוע הומניטרי לעזה עוד היום. לא מוצרי מזון, לא מים, לא סיגריות, לא דלקים ולא סחורות. כל מי שהיה לו חלק, כל מי שהיה לו יד בדבר, אסור שימות מוות טבעי, כולם בני מוות".

גם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התייחס לאירוע: "הסרטון המזעזע שהוצג הערב ממחיש שוב, כי עם ארגון הטרור חמאס מדברים רק דרך כוונות ולא דרך משא ומתן. חמאס החזיק את חטופינו בתת תנאים ורצח אותם בדם קר. התגובה לכך צריכה להיות ברורה: הפסקת הסיוע ההומניטרי ומשאיות הדלק שמגיעות לחמאס ומאפשרות לו להמשיך להתקיים, תוך הגברת הלחץ הצבאי באופן רחב היקף".

נפתלי בנט הצטרף אף הוא לקריאות לפעולה: "אויב נאצי מתועב".

מיקי לוי (יש עתיד) הוסיף: "גיבורים שנרצחו בדם קר. מזועזע קשות מצפייה בסרטון המנהרה בה הוחזקו החטופים בתנאים אכזריים ע״י חמאס. יש חטופים שעוד בחיים ועל הממשלה להתעורר ולעשות הכל כדי להצילם. לנו היה קשה ולא נוח לצפות בסרטון, מה יגידו החטופים שכבר מופקרים 340 ימים בתנאים לא תנאים?! מספיק לטרפד וקדימה לסגור עסקה ועכשיו!".

גדעון סער: "הסרטון הופך הקרביים ממנהרות הרצח של חמאס - מזעזע. אנחנו מחוייבים להמשיך במאמצים להשבת החטופים כולם ובמערכה להכרעת חמאס. מערכה זאת יש לנהל על בסיס הכרת המציאות ולא על יסוד משאלות לב".

   

השר גולדקנופף: "התיעוד המטלטל של המנהרה בה נרצחו ששת הקדושים, מרתיח ומקומם. קול דמי אחינו זועק אלינו מן האדמה. נתמוך בכל עסקה שתובא לממשלה".

הודעת משפחות חטופים מטעם פורום תקווה: "לאחר חשיפת המנהרה שבה נרצחו חטופינו אנו מזועזעים עד עמקי נשמתנו. מדינת ישראל לא יכולה להמשיך להתנהל כרגיל. על עם ישראל לדעת את האמת. על פי כל הגורמים המעורים במשא ומתן חמאס לא מעוניין בעסקה כלל. אין שום עסקת חטופים על הפרק בטח לא עסקה הכוללת את כולם".

"על ראש הממשלה לקבוע כללים חדשים בזירת עזה:

1. אין יותר סיוע לחמאס. אוכל בלבד ינתן רק לאזרחים שהתפנו מבתיהם.
2. כתר מלא על עזה לפי "תוכנית האלופים" של גיורא איילנד.
3. הפסקה מוחלטת של משא ומתן עם חמאס. יש לקיים משא ומתן רק עם גורמים שיוכיחו את שהם מחזיקים בחטופים", אמרו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו