לפיד: "בן גביר לא נכפה על נתניהו, זה השותף שהוא רוצה"; רוטמן תקף: "החטופים לא מעניינים אותך"

יו"ר האופוזיציה מאשים את ראש הממשלה בסירוב להקים ממשלת אחדות לאומית כבר ב-7 באוקטובר • לפיד: "הצעתי שוב ושוב רשת בטחון לעסקת החטופים, נתניהו לא הביע עניין" • בן גביר: "כניסתו של לפיד לממשלה תהיה הרמת דגל לבן של ישראל" • רוטמן: "מציב תנאים פוליטיים"

בן גביר, לפיד וסמוטריץ'. צילום: אורן בן חקון, יונתן זינדל פלאש 90

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, פרסם היום (שלישי) הודעה בקבוצת הווטצסאפ שלו בה טען כי הציע לראש הממשלה בנימין נתניהו להקים ממשלת אחדות לאומית כבר ב-7 באוקטובר, אך נתניהו סירב. לפיד הוסיף כי גם הצעותיו להקים רשת ביטחון לעסקת החטופים לא זכו להתעניינות. ההודעה מגיעה לאחר שנשיא המדינה, יצחק הרצוג, קרא להקמת ממשלת אחדות שתסייע בשחרור החטופים.

הרצוג ולפיד (ארכיון), צילום: משה שי

לפיד הבהיר כי הצעתו להקים ממשלת אחדות לאומית נמסרה לנתניהו כבר ב-7 באוקטובר, אך נדחתה על הסף. לדבריו, מאז ועד היום הוא מציע שוב ושוב רשת ביטחון שתאפשר את קידום עסקת החטופים, אך "נתניהו לא הביע שום עניין". לפיד הוסיף וטען כי ממשלת נתניהו הנוכחית היא התוצאה של בחירתו האישית בבן גביר וסמוטריץ׳ כשותפים ולא עקב כפייה מצד גורמים אחרים.

התגובה מצד הקואליציה לא איחרה לבוא. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, יצא בהתקפה על לפיד והאשים אותו בניסיון "לגרור את המדינה ואת ראש הממשלה נתניהו לכניעה מוחלטת במלחמה". בן גביר טען כי כניסתו של לפיד לממשלה תהיה "הרמת דגל לבן של ישראל במלחמה ופרס ליחיא סינוואר".

גם ח"כ ויו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט, שמחה רוטמן, הצטרף לביקורת על לפיד, וציין: "מי שמדבר על אחדות ועל פעולה לשחרור חטופים בכל מחיר ומציב תנאים פוליטיים מראה שמה שמעניין אותו זה לא החטופים, אלא הפוליטיקה בלבד."

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר