The Bibi Files. צילום: אתר פסטיבל הסרטים בטורונטו

The Bibi files: הסרט על חקירות בנימין נתניהו הוקרן בקנדה

ובהמתנה לתחילת ההקרנה, התאספה הפגנה הקוראת לשחרור חטופים והפסקת הלחימה בעזה מחוץ לאחד האולמות בעיר. • בטלגרם נפתחה קבוצה שמבטיחה "עותק מלא" מהסרט, ואלפי בני אדם כבר הצטרפו., אך המפעילים חזרו בהם

[object Object]

הלילה הוקרן בקנדה הסרט "תיקי ביבי" (The Bibi Files), במסגרת פסטיבל סרטים בטורונטו. במקביל, ובהמתנה לתחילת ההקרנה, התאספה הפגנה הקוראת לשחרור חטופים והפסקת הלחימה בעזה מחוץ לאחד האולמות בעיר.

מפגינים ישראלים ויהודים-קנדים התאפסו מחוץ להקרנת הסרט שחושף קטעי חקירות משטרתיות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנאסרו להקרנה בישראל. הם חילקו שלטים לבאי הסרט, וקראו לממשלת ישראל לפעול מיידית לחתימה על עסקת חטופים ולהפסקת המלחמה "לפני שיהיה מאוחר מדי". 

מוקדם יותר בטלגרם נפתחה קבוצה שמבטיחה "עותק מלא" מהסרט, ואלפי בני אדם כבר הצטרפו. בתיאור הקבוצה נכתב: "עותק מלא ובלעדי של הסרט הדוקומנטרי תיקי ביבי של אלקסיס בלום. כל החקירות והסנסציות בבלעדיות". אך בסופו של דבר החליטו מפעילי הקבוצה שזה אינו חוקי ולא ביצעו את הפעולה.

קבוצת הטלגרם שהבטיחה את הסרט של "תיקי ביבי", צילום: ללא

אלכס גיבני, מפיק הסרט - "Bibi files" אמר: ״חלק מהעדויות כבר הודלפו בישראל אבל לראשונה מדובר בשידור של העדויות״.

בשעה 01:18 עדכנו בקבוצה כי "בעקבות ייעוץ משפטי - נמתין עם התגובה עד להודעה חדשה". הנוכחות בקבוצה כוללת את שר החוץ ישראל כ"ץ, השר ניר ברקת, השר אלי כהן, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ועוד.

נציין כי לפי החוק בישראל, אסור לפרסם תיעוד חזותי או קולי של חקירות ללא אישור מבית המשפט. מכיוון שהסרט יוצר ומוקרן מעבר לים - ספק אם החוק תקף, אולם בארץ תעלה שאלה חוקית אם מותר לשדרן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו