נתניהו: "אנחנו מוקפים באידיאולוגיה רצחנית" // נועם מטרי / לע״מ

נתניהו על הפיגוע במעבר אלנבי: "רצח נתעב - במזרח התיכון בלי חרב אין נצח"

השר בן גביר: "להכניס למטרות המלחמה ניצחון גם ביהודה ושומרון" • "יו"ר השדולה להחלת ריבונות בבקעת הירדן, ח"כ דן אילוז: "גבול ירדן הפך למערב פרוע - חודשים שאני זועק על הברחות הנשק הבלתי נגמרות"

[object Object]

"זה יום קשה. מחבל נתעב רצח בדם קר שלושה מאזרחינו בגשר אלנבי. אני שולח בשם הממשלה ובשמי תנחומים למשפחות הנרצחים", כך הגיב רה"מ בנימין נתניהו בצהריים (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה על הפיגוע שבו רצח מחבל ירדני שלושה ישראלים.

עוד אמר נתניהו: "אנחנו מוקפים באידיאולוגיה רצחנית שמובלת על ידי ציר הרשע של איראן. בימים האחרונים מחבלים נתעבים רצחו שישה מחטופינו בדם קר ושלושה משוטרי משטרת ישראל. הרוצחים אינם מבחינים בינינו, הם רוצים לרצוח את כולנו, עד האחרון; ימין ושמאל, חילונים ודתיים, יהודים ולא יהודים.

זירת הפיגוע במעבר אלנבי, צילום: יוני ריקנר

|מה שמונע את השמדת עמנו כבימים עברו הוא עוצמתה של מדינת ישראל וכוחו של צבא ההגנה לישראל. רוח הגבורה של החיילים והחיילות, השוטרים והשוטרות, אנשי ונשות כוחות הביטחון שלנו, ההקרבה העילאית של נופלינו הגיבורים וכוח העמידה של עמנו - זה כל ההבדל. כשאנחנו עומדים יחד - אויבינו אינם יכולים לנו, ולכן היעד המרכזי שלהם הוא לפלג אותנו, לזרוע פירוד בתוכנו".

עוד התייחס נתניהו לעסקת החטופים: "בסוף השבוע האחרון פרסם העיתון הגרמני 'בילד', מסמך רשמי של החמאס שחושף את תוכנית הפעולה שלו: לזרוע פירוד בתוכנו, להפעיל לוחמה פסיכולוגית על משפחות החטופים, להפעיל לחץ פוליטי פנימי וחיצוני על ממשלת ישראל, לקרוע אותנו מבפנים ולהמשיך במלחמה עד להודעה חדשה, עד תבוסת ישראל.

שלושה פצועים אנוש בפיגוע ירי במעבר אלנבי | דוברות מבצעי מד"א

"רובם המוחלט של אזרחי ישראל אינם נופלים למלכודת הזאת של החמאס. הם יודעים שאנחנו מחויבים בכל מאודנו להשיג את מטרות המלחמה - לחסל את החמאס, להחזיר את כל חטופינו, להבטיח שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל ולהשיב בבטחה את תושבינו בצפון ובדרום לבתיהם. נעמוד יחד, נחזיק יחד בחבל דוד, ובעזרת השם ננצח. ועוד מילה אחת, יש השואלים - 'הלנצח תאכל חרב?' - במזרח התיכון בלי חרב אין נצח״.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר מסר כי "בצער רב קיבלתי את הבשורה הקשה בה נרצחו שלושה ישראלים במסוף אלנבי על ידי מחבל שפל. אני שולח תנחומים וחיבוק למשפחות ולחברים. ה' יקום דמם. המלחמה שאנו נמצאים היא לא רק מול עזה וחיזבאללה, היא גם ביהודה ושומרון. רק בשבוע שעבר ביקשתי מרה"מ להכניס למטרות המלחמה ניצחון גם ביהודה ושומרון, אמשיך להיאבק שאכן זה יקרה".

"אנחנו משלמים את המחיר בדם"

יו"ר השדולה להחלת ריבונות בבקעת הירדן, וחבר ועדת חוץ וביטחון ח"כ דן אילוז (הליכוד) אמר בתגובה על הפיגוע הרצחני בבקעה: "גבול ירדן הפך למערב פרוע. חודשים שאני זועק על הברחות הנשק הבלתי נגמרות מהצד הירדני, והיום אנחנו משלמים את המחיר בדם.

"הפיגוע הקשה בבקעת הירדן הוא לא מקרה בודד – מדובר בשרשרת פיגועים שמוכיחה מעל לכל ספק: ירדן לא שולטת על הגבול שלה, ואיראן מנצלת את המצב כדי לבנות תשתית טרור רציפה ממנה ועד לפתח דלתנו. ישראל לא יכולה לחכות יותר. הדרך היחידה לעצור את הסחף המסוכן הזה היא ריבונות עכשיו, שתחזק את אחיזתנו בבקעה ותסגור את הדלת בפני הטרור. כל רגע שאנחנו מחכים הוא סכנת חיים נוספת".

מועצת יש״ע הגיבה לפיגוע במעבר אלנבי: "הפיגוע הנורא הבוקר ממשיך את המגמה המדאיגה של המאמץ האיראני להפעיל את הגבול המזרחי ביהודה ושומרון כזירת לחימה נוספת. אנו שבים וקוראים לממשלת ישראל להתעורר ולהילחם ביהודה ושומרון כפי שנלחמים בעזה– לפעול ביד קשה מול האוכלוסיה שממנה צומח הטרור ולטפל בגבול המזרחי עם ירדן שהוזנח. אנו משתתפים בשעה קשה זו בצער המשפחות ומחזקים את ידיהם של כוחות הביטחון וצה״ל שפועלים במקום".

תנועת הימין "רגבים" דורשת מהממשלה בעקבות הפיגוע הרצחני במעבר אלנבי "לעצור את כל שיירות הסיוע ההומניטרי מירדן לחמאס. ההשראה וניסיונות החיקוי לפיגועים דומים עלולים להיות סיכון ביטחוני ממשי לחיילנו שנאלצים ללוות את המשאיות שמספקות אספקה וחמצן למחבלי החמאס. יש לעצור במיידי את המכונת המשומנת של המשאיות לסינוואר כדי להשיב את החטופים הביתה ולהכריע את חמאס".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו