המעצר של החשודה בזריקת חול על השר - כניעה ללא קרב לגחמות של בן גביר

יש תחושה המשטרה הפכה מגוף שאמון על שלום הציבור לכוח משחית שמשרת גורמים פוליטיים

שוטרים בהפגנה בקפלן (להמחשה, למצולמים אין קשר לכתבה). צילום: AFP

המובן מאליו חייב להיאמר: לא זורקים חול - לא על אזרח ולא על שר בישראל, גם אם חושבים שמקומו לא בכנסת ישראל. מי שזורק חול, מי שחוסם נתיבי תחבורה מרכזיים ומי שמבעיר מדורות באמצע הכביש, צריך לדעת שישלם על מעשיו.

אחרי שאמרנו זאת, נאמר גם שאנו עדים לעליית מדרגה בהתייחסות של המשטרה למשתתפי המחאות, ונרשמו מספרים חסרי תקדים של מעצרי שווא. כך היה במקרה של חברי קבוצת המחאה הוורודה, שמסייעים למשפחות החטופים, שישבו על המדרכה כשהם לובשים חולצות ורודות. הם נעצרו ושוחררו לאחר תחקור.

החזית הורודה במחאה נגד הרפורמה המשפטית, צילום: איי.אף.פי

עשרות נעצרו במחאות האחרונות בתל אביב ובירושלים וגם בשאר מוקדי ההפגנות. זה נראה יותר כמו איבוד שליטה של המשטרה וכניעה ללא קרב לדרישות, לגחמות ולתכתיבים של השר בן גביר, מאשר שמירה על החוק. יש תחושה שהמשטרה הפכה מגוף שאמון על שלום הציבור, לכוח משחית שמשרת גורמים פוליטיים, את השר הממונה עליה ומיישרת קו עם הטירוף.

ובן גביר? הוא מחכך ידיו בהנאה. ביבי פוחד ממנו ולא הולך לעסקה שתחזיר את החטופים, ותומכיו מאושרים. סוף סוף הם מקבלים מדינת משטרה על מלא. וכל "הסמולנים" הללו שיעופו להם מהעיניים. חלום חייו וחייהם מתגשם ועולה לכולנו בחיינו.

מרגע היוודע דבר מעצרה של הצעירה שזרקה בשישי חול ים לעבר בן גביר, החלה הרשת לגעוש.

בן גביר בחוף הים, צילום: ללא קרדיט

כשהתברר שסגן נשיא בית מהשפט השלום בתל אביב, רועי פרי, קבע שמעצרה יוארך עד צאת השבת ושאת הסופ״ש היא ״תבלה״ בבית הכלא לנשים, נווה תרצה, המחאה השתוללה. היה מי שחיטט ומצא, שהשופט פרי הקים בהוד השרון את סניף תנועת ״מולדת״, מבית מדרשו של הטרנספריסט רחבעם זאבי. כולם נאנחו אנחת רווחה - ברור מאיזה פוזיציה הוא פסק. אוסיף, שכולנו מדברים מפוזיציה. אבל, על שופט חלים כללים אחרים.

יש לציין, שהוצע לשים אותה במעצר בית, אך השופט נענה לבקשת המשטרה, למרות שנמסר לו שהיא חולת אפילפסיה וללא עבר פלילי. מהמשטרה נמסר: ״החשודה נעצרה ונכלאה בנווה תרצה בחשד לביצוע עבירות של תקיפת עובד ציבור וחשש לשיבוש הליכי חקירה״. שיבוש הליכים? האם הם חוששים שהיא תבלע את גרגירי החול או שתעלים את חוף הים?.

עו״ד נבות תל צור צייץ, שעל פי חוק ברגע שיש חלופת מעצר הוגנת, כגון מעצר בית, חובה על השופט להימנע ממעצר. לכן, הוא קובע, שהמעצר אינו מוצדק בעליל. אחר צייץ: ״יש להוציא את המשטרה אל מחוץ לחוק ולהכריז על בן גביר כפרסונה נון גראטה״. ח״כ נעמה לזימי שהתייצבה בשערי הכלא וביקשה לקבל פרטים על הצעירה אמרה שהמשטרה מתנהלת בצורה מאפיוזית. 

ח"כ נעמה לזימי ליד בית המעצר. "התנהלות מאפיוזית", צילום: ללא

והמשטרה? כמו כל קוזאק נגזל, תקפה אותה ואמרה: ״אנו עדים למסע הכפשה בוטה נגד המשטרה ושוטריה….משטרת ישראל תמשיך לאכוף את החוק באופן שוויוני והוגן״. לא חשבנו אחרת.

החשודה תשוחרר ותחזור לזרועות הוריה ובעלה, שלו נישאה לפני כחודשיים, ולנו נותר לחזור על מילות מגש הכסף: "והארץ תשקוט, עין שמיים אודמת, תעמעם לאיטה על גבולות עשנים. ואומה תעמוד קרועת לב....".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר