לפיד תקף את אנגלמן: מסייע לנתניהו לחמוק מוועדת חקירה ממלכתית; המבקר בתגובה: "המתקפה - פגיעה בשומרי הסף ובדמוקרטיה"

ראש האופוזיציה אמר בפגישה עם צוות מטעם מבקר המדינה לוועדת הבדיקה לאסון 7 באוקטובר: "אני לא מאמין בניקיון הכפיים של החקירה הזו" • הוא הוסיף: "מדובר במבקר מטעם, שהורה על החקירה רק כדי לסייע לרה"מ לחמוק מחובתו" • גדעון סער: "המתקפה - שגויה מיסודה, גישה ממלכתית מחייבת כיבוד מוסדות המדינה ושומרי הסף"

אנגלמן ולפיד

ראש האופוזיציה יאיר לפיד נפגש היום (חמישי) עם צוות מטעם מבקר המדינה מתניהו אנגלמן לוועדת הבדיקה לאסון 7 באוקטובר. "אני לא מאמין בניקיון הכפיים של החקירה הזו. מדובר במבקר מטעם, שהורה על החקירה רק כדי לסייע לראש הממשלה נתניהו לחמוק מחובתו להקים ועדת חקירה ממלכתית".

יאיר לפיד: ״נתניהו וקבינט המוות החליטו לא להציל את החטופים" // עידו רימון

"במקום לדבר על אחריות וחקירות אובייקטיביות, ראוי שהמבקר ידאג שבלשכת ראש הממשלה לא יגרסו וישנו פרוטוקולים, ושיקימו ועדת חקירה ממלכתית באופן מיידי".

עוד אמר לפיד: "אני רוצה לומר בפתיחה לפרוטוקול: אני לא מאמין בניקיון הכפיים של החקירה הזו. אני מניח ומקווה שהנוכחים פה הם אנשים הגונים, אבל לצערי זה לא מה שאני חושב על המניעים של המבקר לפתוח בחקירה הזו, בעיתוי הזה".

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, צילום: יוסי זליגר

"אני חושב שהוא מבקר מטעם, שהורה על החקירה רק כדי לסייע לראש הממשלה נתניהו לחמוק מחובתו להקים ועדת חקירה ממלכתית ולעזור לו להסיט את האשמה לעבר צה״ל ומערכת הביטחון. מבקר המדינה צריך לבקר. אני אדם שומר חוק, אז אני אענה לשאלות שלכם, אבל אני מאמין שהחקירה הזו היא הצגה שתכנן המבקר בשירותו של נתניהו".

המבקר אנגלמן קיים היום סיור בצפון בבתי ספר שנמצאים בטווח הירי מלבנון, שבמהלכו הגיב על טענות לפיד. "מתקפה נגד מוסד מבקר המדינה מסוכנת ופוגעת בשומרי הסף ובמארג הדמוקרטי של מדינת ישראל", אמר.

אנגלמן בצפון, צילום: .

"כפי שהודעתי לא אחת - הביקורת עוסקת בכלל הדרגים: המדיני, האזרחי והצבאי. כל נושא משרה בגוף מבוקר מחויב לשתף פעולה באופן מלא עם הביקורת בהתאם להוראות חוק יסוד. נמשיך בעבודת הביקורת ללא מורא".

שלשום השתתף אנגלמן בוועידה ה-13 של לשכת עורכי הדין. הוא התמודד עם הטענות על מחדל 7 באוקטובר ותקף את הדרג המדיני והצבאי שמסכלים את הבדיקה גם כמעט שנה אחרי הטבח. הוא קרא לנתניהו, לרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, לראש השב"כ רונן בר וגם ליועמ"שית להפסיק לפגוע בהליך חקירת הכשלים. כמו כן הדגיש אנגלמן בדבריו כי דווקא המערכות הציבוריות והשלטוניות שנמנעות מלקחת אחריות - הן אלו שמעכבות חקירה אובייקטיבית של המחדל.

יו"ר יהדות התורה, שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, צייץ בחשבון ה-X שלו (לשעבר טוויטר): "אני רואה בחומרה את ההשתלחות חסרת הרסן של יו"ר האופוזיציה במבקר המדינה. כנציגי ציבור אנו מחויבים לשמור ולבצר את מעמדם של שומרי הסף במדינת ישראל, האמונים על שמירת החוק והסדר. מהיכרותי האישית עם המבקר מדובר באדם ישר ונקי כפיים שעושה את מלאכתו נאמנה".

גם ח"כ גפני מצטרף למתקפה נגד לפיד: "אצלו, שומרי סף ואנשי מקצוע זה רק מי שאומר את מה שהוא רוצה לשמוע. ומי שלא - הופך להיות 'מבקר מטעם' ומשתלח בו. האיש לא מבין מה זה משטר דמוקרטי כלל".

גדעון סער בוועדת חוץ וביטחון, צילום: .

יו״ר הימין הממלכתי, ח״כ גדעון סער: "המתקפה של יושב ראש האופוזיציה על מבקר המדינה - שגויה מיסודה. העובדה שמבקר המדינה נבחר בשעתו בתמיכת קואליציה מסויימת אינה הופכת אותו ל'מבקר מטעם', בדיוק כמו ששומרי סף אחרים שנבחרו בתקופת ממשלות אחרות אינם ״מטעם״. גישה ממלכתית מחייבת כיבוד מוסדות המדינה בכלל ושומרי הסף בפרט. מעבר לכך - גם לא מצאתי בדברים תשתית עובדתית להטלת הדופי במר אנגלמן. גם אני נפגשתי עם צוות מטעם משרד מבקר המדינה והתרשמתי מגישה מקצועית ועניינית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר