גיוס החרדים: עלייה במתגייסים לשירות קרבי, אך רחוק מהיעד השנתי

כ-200 חרדים התגייסו ליחידות קרביות בחודש החולף • הנתון המדאיג הוא שבגיוס אוגוסט התגייסו בסך הכל בין 300 ל-400 חרדים בלבד • בהנחה שישנם שלושה תאריכי גיוס בשנה, צה"ל צפוי להגיע במקרה הטוב לגיוס של כ-1,200 חרדים בשנה • זאת לעומת היעד השאפתני של 4,800

עימותים בין חרדים לכוחות משטרה סמוך ללשכת הגיוס בירושלים. צילום: אורן בן חקון

צה"ל מסכם בימים אלה את גיוס החרדים בחודש אוגוסט החולף, עם תוצאות מעורבות. מחד, ישנה עלייה מעודדת במספר החיילים החרדים שהתגייסו לשירות קרבי, למרות הלחץ מצד הקיצונים. מאידך, הצבא עדיין רחוק מאוד מיעדי הגיוס שהציב לעצמו.

עשרות מפגיני הפלג הירושלמי בסמוך ללשכת הגיוס בתל השומר // ארכיון | מירב סבר

הנתונים הרשמיים צפויים להתפרסם בימים הקרובים, אך מנהלת שירות החרדים כבר מסכמת את המספרים של החודש האחרון. על פי הנתונים, כ-200 חרדים התגייסו ליחידות קרביות: כ-120 חיילים לנצח יהודה, וכ-40 חרדים לפלוגות המיועדות לחרדים בצנחנים ובגבעתי. בנוסף, קרוב ל-100 חרדים התגייסו למקצועות תומכי לחימה.

עם זאת, הנתון המדאיג הוא שבגיוס אוגוסט התגייסו בסך הכל בין 300 ל-400 חרדים בלבד. בהנחה שישנם שלושה תאריכי גיוס בשנה, צה"ל צפוי להגיע במקרה הטוב לגיוס של כ-1,200 חרדים בשנה. זאת לעומת היעד השאפתני של 4,800 חיילים חרדים שהציבו שר הביטחון והצבא לשנה הקרובה - יעד הנדון בימים אלה בוועדת חוץ וביטחון.

הפגנת החרדים מול לשכת הגיוס בירושלים (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

בימים הקרובים צפויים עוד מספר גיוסים קטנים למקצועות תומכי לחימה, וכן ימי גיוס נוספים בספטמבר. עם זאת, נראה כי צה"ל יתקשה להגיע ליעד השנתי שהציב לעצמו בנושא גיוס החרדים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר