מתנתק ועובד מהבית; מה עובר על אריה דרעי?

יו"ר ש"ס בלט לאחרונה בהיעדרו מכמה אירועים חשובים, ומקיים פגישות עבודה רק במרפסת ביתו • ב"יהדות התורה" מאיימים להחרים את ההצבעות על התקציב, אם לא יימצאו להם פתרונות מספקים • פרשנות

אריה דרעי. צילום: אורן בן חקון

שני עניינים העסיקו את הברנז'ה התקשורתית-פוליטית ביומיים האחרונים: התייצבות הפוליטיקאים בחתונת בתו של העסקן מוטי בבצ'יק, ולאן נעלם אריה דרעי בכל הקשור לדיון הביטחוני המשמעותי על החטופים וציר פילדלפי.

הקו המחבר הוא שלמרות שפוליטיקאים רבים היו בחתונה, דווקא דרעי, שיש לו יחסים קרובים עם בבצ'יק, נעדר מהאירוע. היעדרות זו היא כאין וכאפס לעומת ההיעדרות שלו מאירוע משפחתי של שאול פרץ, אחד האנשים הכי קרובים אליו.

בנוסף, לאחרונה התחתן יועצו הקרוב, ודרעי בא לחופה והלך אחריה. ביום ראשון היה אמור לפתוח את הלימודים באחד ממוסדות רשת החינוך של ש"ס ובסוף ביטל, והשר מרגי החליף אותו.

נראה שדרעי לקח צעד לאחור, התנתק וממעט לצאת מביתו, שם הוא עובד. ישיבת הסיעה האחרונה לפני שבועיים לא התקיימה בכנסת או במטה המפלגה בהר חוצבים, אלא במרפסת בביתו, שם הוא מקיים לא מעט פגישות.

נראה שדרעי עובר תקופה קשה, זה אמנם  לא אירוע מהסוג של בגין ו"איני יכול עוד", אבל אנשים ששוחחו עימו מעידים שהמצב הביטחוני, החומרים שאליהם נחשף והמפגשים עם משפחות חטופים ומשפחות שכולות השפיעו עליו מאוד.

סכנת משבר קואליציוני

אל המצב הביטחוני הקשה שמכביד על דרעי אפשר לצרף את המצב הפוליטי הרעוע מבחינתם של החרדים בקואליציה. על אף היותה ממשלה הומוגנית, דרעי לא מרוצה ממנה.

בן גביר מוציא אותו משלוותו, ולא רק שהחרדים לא מצליחים להביא הישגים, הם חוטפים גזירות קשות. עכשיו זה מתפוצץ פוליטית, ועלול להתפתח למשבר קואליציוני חמור במיוחד. כפי שפורסם אתמול ב"ישראל היום", אנשי יהדות התורה הודיעו להנהלת הקואליציה שאינם מתכוונים להגיע להצבעות בסוגיית התקציב בשבוע הבא בכנסת.

בן גביר בהר הבית עם המאבטחים. מוציא את דרעי משלוותו, צילום: רויטרס

במפלגה מודיעים כי עד שלא ייפתרו שלל סוגיות החינוך הקשורות אליהם, הכוללות את תקציב הישיבות, סבסוד המעונות, תוכנית "אופק חדש" והחוב של החינוך העצמאי - הם לא מתכוונים לתמוך בתקציב ולהעביר אותו.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני. מתואם עם ש"ס?, צילום: אורן בן חקון

ב"יהדות בתורה" אומרים שהם מתואמים עם ש"ס. שם לא ממהרים לצאת בהצהרות דרמטיות, אך יכול להיות שיצטרפו להתעקשות על הנושאים התקועים הקשורים לציבור החרדי. בשבוע שעבר נפגש יו"ר ועדת הכספים משה גפני עם נתניהו במשך שעה ארוכה, אך לא יצא עם פתרונות. הח"כים החרדים חוששים שימרחו אותם ללא פתרונות עד להצבעה על התקציב.

"שומעים רק הבטחות"

בכיר ב"יהדות התורה" אמר ל"ישראל היום": "חודשים ארוכים אנחנו שומעים הבטחות על גבי הבטחות, מורחים אותנו. הכל תקוע. נכון שיש מלחמה ונכון שסדר היום חשוב, אבל זה המצב וזה לא הולך להשתנות, וצריך לפתור גם את הבעיות הללו בלי שימרחו אותנו".     

בסביבת שר האוצר אמרו אתמול: "אנו משוכנעים שהסיעות החרדיות לא יפגעו במפונים ויביאו להוצאתם מבתי המלון לרחוב בהיעדר תקציב למימון המשך השהות בבתי המלון והמענקים, וגם לא יפגעו בהמשך המעטפת הכלכלית למילואימניקים שנושאים בנטל המלחמה ומביאים במסירות נפש את הניצחון והביטחון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר