מי שמעדיף לחגוג בזמן שכולנו בוכים הוא לא אלטרנטיבה לשלטון

לחתונה של מוטי בבצ'יק, האיש החזק בחסידות גור, נהרו גם מי שמעיזים להתיימר ולהציג עצמם כתחליף לסיאוב השלטוני הנוכחי • הם תועדו במפגן מנותק מחייכים ומרימים "לחיים" בזמן שזוג הורים מרוסק קובר את בנם שהופקר

בן גביר, גולדקנופף וגנץ בחתונת בתו של מוטי בבצ'יק. צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

ייתכן שהשם בבצ'יק לא אומר לכם כלום, אבל מוטי בבצ'יק הוא האיש החזק בחסידות גור, שר השיכון בפועל לכאורה. הוא כיהן לצד יעקב ליצמן בשיבתו על כס שר הבריאות, והחליק בטבעיות למשרד השיכון תחת כהונתו של יצחק גולדקנופף.

כמה האיש חזק ומשפיע? עדות לכך ניתן למצוא בגוורדיית חברי הכנסת, השרים, והאנשים החשובים שזרמו לחתונת בתו של רמטכ"ל חסידות גור. החתונה התרחשה אתמול (שני) יממה לאחר שנקברו חמישה חטופים שנרצחו בדם קר בשבי החמאס, וביום בו התקיימה הלווייתו מרסקת הלב של הרש גולדברג פולין, שנרצח גם הוא בשבי החמאס.

ברחובות ירושלים הסתובבו אנשים מוכי הלם, טרוטי עיניים, הלומים והמומים. אלפי אנשים שלא הכירו את הרש באופן אישי התייפחו כמו תינוקות, לא הצליחו לנשום מהסוף האכזרי שעבר על הבחור המתוק הזה, ועל שאר החטופים שהיו איתו בשבי.

במקום אחר לחלוטין בירושלים, ביקום מקביל, זרמו חברי כנסת ושרים לחתונת בתו של בבצ'יק. יום קודם לכן, ביקש השר מיקי זוהר מחבריו לליכוד, שלא יגיעו לחתונת בנו, הזמר אלעד זוהר, בשל האירועים הטראגיים והמצערים. נראה שחברי הכנסת והשרים בקואליציה לא טרחו להפנים את המסר וצולמו מחייכים, מרימים לחיים, חוגגים. הם, שועלי תקשורת, מודעים לכל פריים, ידעו שייצאו תמונות, ידעו מה המשמעות שלהן ביום בו עם ישראל לא מצליח לנשום.

גנץ עם מוטי בבצ'יק בחתונת בתו של האחרון, צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

אבל מילא חברי הכנסת של הליכוד, מילא בן גביר, סמוטרי'ץ, מאי גולן וקרעי. אנשים שלא הצטיינו בשנה האחרונה בהפגנת רגישות יתר וחיבור למצב ולשבר הנורא שפקד את עם ישראל. מילא הם, שמשחקים בפוליטיקה קטנה, שדחוף להם ללקק לעסקן חרדי בעל כוח, התרגלנו.

אבל לחתונה נהרו גם מי שמעזים להתיימר ולהציג עצמם אלטרנטיבה לסיאוב השלטוני הנוכחי. היו שם גנץ, גלנט,איילת שקד. הם, מתיימרים לבדל את עצמם, מבטיחים לעם ישראל אמפתיה ופוליטיקה אחרת.

חתונות בעם ישראל צריכות להימשך, החיים לא צריכים להיעצר, אבל גדול המרחק בין חתונה לבין מפגן מנותק וערל לב של פוליטיקאים מחייכים מאוזן לאוזן, ומרימים "לחיים" בזמן שזוג הורים מרוסק קובר את בנם שהופקר.

יואב גלנט, איילת שקד, בני גנץ וגדעון סער, אם ביום רע ונמהר שכזה אתם לא עם עיניים נפוחות מבכי, חנוקים, מסתגרים ומכים על חטא, אם ביום מרסק כזה, אתם מחייכים ודואגים להפגין נוכחות באירוע עסקני, שאולי ישתלם לכם פוליטית, במקום לבקש אלף פעם סליחה, אז אתם לא ראויים לעם הזה. מגיע לנו יותר מזה.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר