המשבר הבא בקואליציה - החרדים הודיעו: לא תמרחו אותנו שוב, לא באים להצבעות על התקציב

הסיעות החרדיות מודיעות כי לא יתמכו בתקציב עד לפתרון סוגיות החינוך, תקציב הישיבות ועוד • ח"כ גפני נועד עם רה"מ בשבוע שעבר לפגישה שלא הניבה פתרונות • בכיר ביהדות התורה: "לא רק בן גביר יודע לאיים ולהשיג את הדברים החשובים לו" • בהנהלת הקואליציה מאשרים ולא מגיבים

גפני וגולדקנופף. צילום: אורן בן חקון

"מי שנכווה ברותחים - נזהר בצוננים": בהנהלת הקואליציה הודיעה אתמול (שני) לחברי הכנסת להתייצב ביום שני הבאה לתיקון התקציב בקריאה ראשונה, ביהדות התורה מודיעים: "אל תחפשו אותנו, אנחנו לא באים", וטוענים "אנחנו מתואמים גם עם ש"ס". בהנהלת הקואליציה מאשרים ולא מגיבים.

שר האוצר יכנס מסיבת עיתונאים בצהריים בעניין התקציב אבל בקואליציה כבר מתעורר המשבר הבא, הסיעות החרדיות מודיעות כי עד שלא ייפתרו שלל סוגיות החינוך הקשורות אליהם הם לא מתכוונים לתמול בתקציב ולהעביר אותו.

יצטרכו להכריע בסוגיה. יוזם החוק ח"כ גפני לצד שר האוצר סמוטריץ', צילום: אורן בן חקון

החרדים זועמים על כך שכל הנושאים הקשורים לתקצבי וחינוך תקועים- תקציב הישיבות, סבסוד המעונות, תכנית אופק חדש והחוב של החינוך העצמאי.

בשבוע שעבר נפגש יו"ר וועדת הכספים משה גפני עם נתניהו במשך שעה ארוכה אך לא יצא עם פתרונות. הח"כים החרדים חוששים שימרחו אותם ללא פתרונות עד להצבעה על התקציב, יבטיחו להם הבטחות שלא יקוימו והם יישארו ללא פתרונות.

גפני ונתניהו, צילום: אורן בן חקון

בכיר ביהדות התורה אומר לישראל היום "חודשים ארוכים אנחנו שומעים הבטחות על גבי הבטחות, מורחים אותנו. הכל תקוע. נכון שיש מלחמה ונכון שסדר היום חשוב אבל זה המצב וזה לא הולך להשתנות וצריך לפתור גם את הבעיות הללו".

השר בן גביר. "לא רק הוא יודע לאיים", צילום: אורן בן חקון

"נכוונו בעבר עם סיפורי הרפורמה והתקציב ועכשיו אנחנו לא מתכוונים לוותר או לתת שימרחו אותנו, מי שנכווה ברותחים, נזהר בצוננים. לא רק בן גביר יודע לאיים ולהשיג את הדברים החשובים לו. הקואליציה רוצה להביא בשבוע הבא קריאה ראשונה בעניין תיקון התקציב- שיחפשו אותנו או שיעבירו בלי יהדות התורה וש"ס. הודענו ליו"ר הקואליציה שעשש שנושא החינוך לא נפתר אין הצבעה. נגמרו המשחקים", אמר.

גורם בסביבת שר האוצר מסר בתגובה לאיומי יהדות התורה להיעדר בשבוע הבא מההצבעה על תוספת התקציב למפונים ולמילואמניקים כי הוא משוכנע ש"הסיעות החרדיות לא יפגעו במפונים ויביאו להוצאתם מבתי המלון לרחוב בהעדר תקציב למימון המשך השהות בבתי המלון והמענקים, וגם לא יפגעו בהמשך המעטפת הכלכלית למילואמניקים שנושאים בנטל המלחמה ומביאים במסירות נפש את הניצחון והביטחון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר