איזנקוט תקף את ראש הממשלה על הצהרת ציר פילדלפי: "זה דפוס קבוע"

הרמטכ"ל לשעבר ביקר בחריפות את נתניהו בעקבות מסיבת העיתונאים אמש • לדבריו יש היום פתרונות למניעת הברחות מעזה למצרים • "נתניהו משרת אסטרטגיה איראנית של התשת ישראל, מבחינת כלכלה ומעמד בינלאומי"

השר לשעבר גדי איזנקוט (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

הרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט, מתח הבוקר (שלישי) ביקורת חריפה על התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון לגלי צה"ל. איזנקוט התייחס למסיבת העיתונאים בה הצהיר נתניהו כי ישראל לא תצא מציר פילדלפי, וטען כי מדובר ב"שיטת תבהלה שנשחקה. השיטה של נתניהו זה לקחת כל פעם נושא וליצור סיבוב תבהלה".

נתניהו במסיבת העיתונאים: "חייבים לקבע את העובדה שאחנו בציר פילדלפי" \\ לע"מ

איזנקוט הדגיש כי נושא פילדלפי עלה רק לאחר שמונה חודשי לחימה, למרות ששרים העלו אותו כבר מהחודש הראשון. לדבריו, "מה שאפיין אותו (נתניהו) זה העדר קבלת החלטות אסטרטגיות חשובות". הרמטכ"ל לשעבר ציין כי קיימים פתרונות מודיעיניים, טכנולוגיים ומבצעיים למניעת הברחות בציר פילדלפי, וכי "יש פתרון ביניים של קרוב ל-100%, אף פעם אין מאה אחוז. מאז הקמת המכשול התת קרקעי אין מנהרות חודרות, סיכה לא עברה".

בהתייחסו למצב האסטרטגי הכולל, איזנקוט טען כי "אחרי 11 חודשים מלחמה, המאזן האסטרטגי טעון ומורכב מאוד". הוא ציין כי למרות ההישגים בלחימה מול חמאס, חיזבאללה והחות'ים, "בתמונה הגדולה אנו במקום בעייתי, 6 מטרות המלחמה שנקבעו ב-16 לאוקטובר, אף אחת מהן לא הושגה".

ציר פילדלפי, צילום: אורן כהן

איזנקוט אף האשים את נתניהו בכך שמאז חשיפת ארכיון הגרעין האיראני, "הוא הביא לכך שאיראן נמצאת במקום הקרוב ביותר שלה ליכולות גרעינית", וטען כי מדיניותו של נתניהו "משרתת אסטרטגיה איראנית של התשת ישראל, מבחינת כלכלה, מעמד בינלאומי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר