גלנט על נתניהו: "אם הוא רוצה - שיפטר אותי בעצמו"

שר הביטחון יזם שיחות עם ח"כים מהליכוד לאחר ישיבת הקבינט הסוערת • הוא ציין כי אינו מתכוון להתפטר

רה"מ נתניהו ושר הביטחון גלנט על רקע ציר פילדלפי. צילום: אורן כהן אריאל, יונתן זינדל/פלאש 90

"לא מתכוון להתפטר", זה המסר שהעביר שר הביטחון יואב גלנט לחברי כנסת מהליכוד לאחר ישיבת הקבינט הסוערת ביום חמישי האחרון. בסביבת שר הביטחון אמרו: הדברים המיוחסים לשר-לא נאמרו.

ל"ישראל היום" נודע, כי השר - שמצא עצמו בעמדת מיעוט כיחיד שהתנגד להחלטה על הישארות בפילדלפי, יזם שיחות עם חברי כנסת מהליכוד לאורך סוף השבוע האחרון. 

גלנט זימן ללשכתו חברי כנסת מסיעתו כדי להסביר את עמדותיו. ל"ישראל היום" נודע כי גלנט אמר לחברי הכנסת כי אין בכוונתו להתפטר מהתפקיד: "אם נתניהו רוצה - שיפטר אותי בעצמו".

"טעות חמורה"

בישיבה בקבינט אתמול (ראשון) תקף נתניהו את דרישת השר גלנט לבטל את ההחלטה שהתקבלה בקבינט ביום חמישי בעקבות רצח שש החטופים ואמר: "מה לא צריך לעשות? לבטל החלטה אסטרטגית של הקבינט בעקבות הרצח - טעות חמורה. פרס לטרור ומסר לחמאס שיתמרץ רציחות נוספות. עוד ועוד ויתורים שיסכנו את ישראל. נסיגה מוחלטת מהרצועה, לצאת מהפרימטר, הברחת חטופים לאיראן, לסכן את האינטרסים הביטחוניים. אני מתנגד לכך בכל תוקף. שמח לשמוע שכל השרים מלבד גלנט תומכים בעמדה זו".

 גלנט עצמו אמר בקבינט: "אני שומע את התדרוכים שאתם מוצאים מכאן על הכניעה שלי. אני זה שדחפתי לתמרון ואמר שרק לחץ צבאי יהיה אפקטיבי, אבל בתוך הגוש שאנחנו רוצים לפוצץ יש דבר שצריך להוציא בעדינות - וזה החטופים. אני מוכן לראות את כרטיס העבודה של כל אחד כאן בשולחן כשזה מגיע ללחימה בטרור.

"אם נמשיך בכיוון הזה לא נעמוד במטרות המלחמה שהצבנו לעצמנו. החלטת הקבינט היא אילוץ מיותר, והיא משנית לחיי החטופים. ההחלטה שהתקבלה הייתה בנוהל ״יש זמן״, אם אנחנו רוצים חטופים חיים - אין להם זמן".

גלנט התייחס להחלטה שעברה בקבינט ואמר: "בבואנו לקבל החלטות צריך לראות מה הערכים שמנחים אותנו. ההחלטה שהתקבלה ביום חמישי התחדדה לזה שנשאר בפילדלפי בשדת השבועות גם במחיר של חיי החטופים. חונכתי שלא משאירים פצועים בשטח - זה ליקוי מאורות חמור... אל תלמדו אותי על ויתורים. אני שלחתי אנשים לביירות, עזה ולמקומות נוספים. תוך 8 שעות נכבוש את פילדלפי, רק שיהיו לנו 20-30 חטופים נוספים ביד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר