בן צור דורש מהיועמ"שית ייצוג נפרד בבג"ץ מעונות היום

"אין זה סוד כי עמדתי שונה לחלוטין מעמדתך המוצהרת", כתב שר העבודה לגלי בהרב-מיארה לקראת הדיון בבג"ץ שיעסוק בהפסקת מימון המעונות לילדים של בחורי ישיבות שלא יתגייסו

שר העבודה יואב בן צור, היועמש"ית גלי בהרב-מיארה. צילום: דודי ועקנין, יהודה בן יתח

שר העבודה יואב בן צור פנה היום (שלישי) ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, בדרישה לייצוג נפרד בבג"ץ סבסוד המעונות, שעוסק בהמשך סבסוד מעונות היום לילדים של תלמידי ישיבה שלא התגייסו לצה"ל. "אין זה סוד כי עמדתי שונה לחלוטין מעמדתך המוצהרת", כתב לבהרב-מיארה. "אני סבור כי אין כל קשר, ולא אמור להיות כל קשר בין מבחני התמיכה לבין חוק הגיוס".

לפני יומיים, עמותות "אמת ליעקב" ו"שמורה" פנו בעתירה דחופה לבג"ץ בדרישה לבטל את החלטת היועמ"שית להפסקת סבסוד מעונות היום לאברכים המיועדים לגיוס. העמותות דורשות עוד להוציא צו ביניים שימשיך את הסיוע לתקופת מעבר.

בפנייתן לבית המשפט כתבו העותרות: "חברות ללא מטרת רווח ונפגעת פרטית, עותרות לבית המשפט הנכבד, בבקשה לתת למשיבים צו על תנאי, המורה להם לבוא וליתן טעם מדוע לא יכריז ויורה בית המשפט הנכבד כי תבוטל חוות דעתה של היועמ"שית, לפיה אלו קבעו במכתבם מיום 11.08.2004 כי במצב החוקי הקיים, בהתאם לפסק הדין, המדינה אינה מוסמכת עוד לעודד באמצעות מימון ממשלתי לפי מבחני מעונות היום לימודים תורניים של מלש"בים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר