גנץ מגיב לקב"נית שעוררה סערה: ״לפעמים צריך להגיד את המובן מאליו - אנשי הציונות הדתית הם חלק בלתי נפרד מצה״ל״

לאחר שכינתה את הציונות הדתית ״כת של אוכלי מוות״, יו"ר המחנה הממלכתי מדגיש: "הם גאווה גדולה עבורנו, כמו כל הלוחמים והחיילים שלנו" • בהמשך היום היא תזומן לשיחת בירור אצל מפקד חטיבת אלכסנדרוני

בני גנץ (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מגיב היום (שלישי) לדבריה של קב"נית חטיבת אלכסנדרוני עדי אנגרט, שפרסמה ציוץ שבו היא תוקפת בחריפות את מפקד החטיבה שלה, והוסיפה כי הציונות הדתית היא ״כת של אוכלי מוות״. את הפוסט שפרסם, פתח גנץ במילים:"לפעמים צריך להגיד גם את המובן מאליו".

בהמשך היום היא תזומן לשיחת בירור אצל מפקד חטיבת אלכסנדרוני.

תיעוד מפעילות חטיבת ׳אלכסנדרוני' ברצועת עזה במהלכה נפלו עומר סמדג'ה וסעדיה דרעי (21.06.24) // דובר צה"ל

הוא המשיך והדגיש: "בצה"ל כולו, ובפרט בחטיבות המילואים, משרתים חיילים מכל חלקי העם ומכל קשת העמדות הפוליטיות. אנשי הציונות הדתית הם חלק בלתי נפרד מצה"ל, הם פועלים לפי ערכי צה"ל, והם גאווה גדולה עבורנו כמו כל הלוחמים והחיילים שלנו".

כאמור, בפוסט שעורר סערה, כתבה אנגרט: "לחטיבה נכנס מח"ט חדש. דבר ראשון הוא מאחל ללוחמים לבצע רצח עם", וצירפה צילום של מסמך שפרסם, שבו איחל שכפרי לבנון יהפכו לשממה.

קצינה בחטיבת אלכסנדרוני פרסמה ציוץ שבו היא תוקפת בחריפות את מפקד החטיבה שלה, צילום: מתוך X

גם ללי דרעי, אם שכולה, הגיבה לדבריה של אנגרט, וכתבה: "עם יקר שלי, הכל בסדר. לא התרגשתי ולא מתרגשת משנאה ובורות. הן לא תופסות ולא אמורות לתפוס מקום בנפש שלנו.תראו איזה דבר מדהים זה החיים: אפילו לרוגל אלפר יש תועלת. עובדה: בזכותו נחשפנו לעיוות המוסרי שנקרא ''קב''נית שמתעבת את המטופלים שלה ואת הערכים לשמם הם נלחמים", ובע''ה ייחסך מחיילים אחרים לחוות את החוויה המפוקפקת הזו".

"אנחנו עם אוהב חיים וחפץ חיים. מי שלא מבין את זה, יש לו בעיה חמורה בהבנת הנקרא", חתמה את דבריה.

אורן סמדג'ה, שבנו עומר נפל בקרב במרכז רצועת עזה, הגיב גם הוא ויצא להגנת החטיבה: "אני לא רוצה להתייחס לעדי, אנשי הטיפול בצבא עושים עבודת קודש ואני לא יודע מה עבר עליה שהיא התבטאה בצורה כזו. אני כן רוצה להתייחס לחטיבה המדהימה הזו. עומר שלנו שירת בגולני ולא הכרנו את חטיבת אלכסנדרוני המפוארת והוותיקה והאמיצה עד אחרי שהוא נהרג".

"מאז נפילתו פגשנו לוחמים מרמת החייל הלוחם בשטח ועד המח"ט היוצא. מדובר בישראלים והישראליות היפים ביותר שיש. אמיצים, אוהבים, חזקים בגוף ובנפש. פגשנו והתאהבנו בחיילים מכל החברה הישראלית, דתיים ומסורתיים וחילונים גמורים מכל מקום בארץ, ערים מושבים וקיבוצים. אנחנו גאים שעומר נלחם בחטיבה המפוארת הזו, ובלתי נסבל לי לשמוע משהו שיפגע במורשת שלה".
אורן סמדג'ה ובנו עומר ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה
 
עוד הוא הוסיף, וכתב: "אלו ימים קשים לכולנו, אני מקווה שגם מהדברים הקשים שנאמרו נוכל לצמוח למצוא את הדרך לחבר אחד את השנייה כמו שהחטיבה חיבקה את המשפחה שלנו מאז שאיבדנו את עומר".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר