ארבל יצא נגד בן גביר שאמר: "הייתי מקים בית כנסת בהר הבית"; לשכת נתניהו: אין שינוי בסטטוס-קוו

השר לביטחון לאומי טען כי המדיניות מאפשרת להתפלל בהר הבית • שר הפנים זעם: "דבריו חסרי האחריות מעמידים במבחן את הבריתות האסטרטגיות של ישראל עם מדינות מוסלמיות המהוות קואליציה במאבק בציר הרשע האיראני" • לשכת נתניהו טוענת: אין שינוי בסטטוס-קוו בהר • גלנט: הצהרותיו של בן גביר מחלישות אותנו

נתניהו ובן גביר על רקע הר הבית . צילום: יונתן זינדל/פלאש90, יורי ילון, אורן בן חקון

סערה פרצה בעקבות דבריו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שאמר הבוקר (שני) במהלך ראיון בגל"צ כי יש שינוי במדיניות בהר הבית שמאפשרת ליהודים להתפלל בו והוסיף: "הייתי מקים שם בית כנסת".

השר בן גביר עולה להר הבית בחודש יולי// ללא קרדיט

בעקבות הדברים, שר הפנים משה ארבל מש"ס תקף ואמר: "על ראש הממשלה נתניהו לפעול מיידית להעמיד במקום את מר בן גביר אשר בדבריו גם הבוקר בעניין הר הבית. דבריו חסרי האחריות מעמידים במבחן את הבריתות האסטרטגיות של ישראל עם מדינות מוסלמיות המהוות קואליציה במאבק בציר הרשע האיראני. חוסר תבונתו עלול לעלות בדמים״.

גם לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו מיהרה להתנער מהדברים: "אין שום שינוי בסטטוס-קוו בהר הבית".

שר הביטחון יואב גלנט אמר: "ערעור הסטטוס קוו בהר הבית הוא מסוכן, מיותר וחסר אחריות. פעולותיו של בן גביר מסכנות את ביטחונה הלאומי של מדינת ישראל ואת מעמדה הבינלאומי. הפעולה שביצע אתמול לבלימת מתקפת חיזבאללה חיזקה את מדינת ישראל. הצהרותיו של בן גביר - מחלישות אותנו". 

 
גלנט (ארכיון), צילום: יונתן זינדל / פלאש90

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ כתב בחשבון ה-X שלו: "מהשר בן גביר אין לאף אחד ציפיות, גם לא מראש הממשלה שנותן לפירומן חסר האחריות לקחת אותנו לתהום בתמורה לשקט פוליטי. אבל יש בממשלה הזו ובקואליציה גם גורמים אחראיים, שהעם מצפה מכם לעשות מעשה. גינויים ומילים יפות לא יספיקו כאן, וההיסטוריה תשפוט אתכם על שהייתם חלק מהמסע המסוכן הזה".

"חנפן השמאל הבלתי נלאה משה ארבל שמדוברר ע״י בן כספית והשמאל הקיצוני, פוזל מיום כניסתו לכנסת לתפקיד שופט עליון. הוא חנפן בלתי נלאה, לשמאל, לערבים, למערכת המשפט, ובמקרה של הר הבית גם לחמאס ולוואקף", תקפו בתגובה בסביבת בן גביר. "עצם ההאשמה הקבועה שלו נגד יהודים, מייצרת סיכון בטחוני. מצביעי ש"ס בחרו ימין וקיבלו את משה מרץ ארבל".

בני גנץ, צילום: אורן בן חקון

"כל שינוי בססטוס-קוו בהר הבית, בדגש על זמן מלחמה צריך להתבצע במקצועיות בקבינט יחד עם בחינת כל המשמעויות", אמר שר החינוך יואב קיש. "האמירה חסרת האחריות של השר בן גביר בתקשורת בנושא זה הינה פופופליסטית מיותרת וטפשית". 

הדברים מגיעים לאחר שלפני כשבועיים בן גביר עלה שוב להר הבית לצד השר יצחק וסרלאוף - זאת בניגוד למדיניות הסטטוס-קוו הרשמית. "אני הדרג המדיני והדרג המדיני מתיר תפילת יהודים בהר הבית", אמר בכנס לעידוד העלייה להר שנערך בכנסת בחודש יולי. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר