גורמים בממשלה המליצו לבטל את טקס הזיכרון ל-7 באוקטובר, מירי רגב מתעקשת לקיימו

בפנייתם ביממה האחרונה לראש הממשלה, אמרו הגורמים כי לא נכון לקיים את הטקס כל עוד המלחמה בעיצומה • עוד הם הוסיפו כי יש להחליט על טקס שנתי ואופיו רק לאחר סיומה של המלחמה • נתניהו טרם הכריע בעניין

שרת התחבורה מירי רגב. צילום: אורן בן חקון

הטקס לציון 7 באוקטובר בהובלת השרה מירי רגב ממשיך לעורר סערה: גורמים בממשלה המליצו לנתניהו לבטל את הטקס. בפנייתם ביממה האחרונה לראש הממשלה, אמרו הגורמים כי לא נכון לקיים את הטקס כל עוד המלחמה בעיצומה וכי יש להחליט על טקס שנתי ואופיו רק לאחר סיומה של המלחמה.

מירי רגב: "הממשלה עשתה דברים מדהימים, כ"כ הרבה תושבים במלונות במימון המדינה" (ארכיון - 04.06.24) // רדיו קול חי

מנגד, השרה מירי רגב מתנגדת נחרצות לביטול הטקס ומתעקשת לקיימו, למרות התנגדות הקיבוצים ומטה החטופים, שהודיעו שלא יקחו בו חלק. נתניהו טרם הכריע בעניין.

כאמור, לפני מספר ימים, הממשלה אישרה את מינויה של יו"ר הועדה לטקסים וסמלים שרת התחבורה מירי רגב לאחראית על הטקס, ומאז נשמעות ביקורות והתנגדויות להחלטה. לצד זאת, גורמים בממשלה אומרים כי נכון לעכשיו יש גב מלא למירי רגב להוביל את הטקס. תוכן הטקס טרם נסגר אך כן יש כבר מסגרת ראשונית והוא יכלול הופעות של אומנים, שירי זיכרון ועוד. ככל הנראה הטקס גם יכלול נאום מצולם של רה"מ. הטקס יערך ללא קהל, אך יערך בלייב בדרום עם שילוב קטעים אומנתיים מוקלטים.

ההרס בעוטף עזה בעקבות טבח 7 באוקטובר, צילום: אורן אהרוני

כחלק מהמחאה כנד קיום הטקס, מטה משפחות החטופים הודיע באופן רשמי כי לא יקח חלק באירועים, תושבי העוטף הודיעו כי לא יקחו חלק בטקס, והיום הגיעה גם הודעתם הרשמית של חברי קיבוץ ניר עוז, יד מרדכי ונחל עוז. 

"בזמן שאנו קוברים את מתינו שנרצחו בשבי החמאס, לא מפתיע שממשלת ישראל והעומד בראשה שנמנעו עד היום מביקור בניר עוז, הקיבוץ שהופקר כליל, לא הציעו לחברי ותושבי הקיבוץ להשתתף בטקס. הרינו להבהיר שגם וככל שנוזמן, נסרב לשתף פעולה עם טקס פוליטי שינוהל על ידי הממשלה", אמרו קהילת ניר עוז. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר