נתניהו תקף את בן גביר: "אין מדיניות פרטית של שר, חריגה מהסטטוס-קוו"

לשכת בן גביר בתגובה לדברי נתניהו: "מדיניות השר היא לאפשר חופש פולחן ליהודים בכל מקום" • ח"כ משה גפני: "נצטרך לבדוק עם רבותינו האם נוכל להיות שותפים שלו בממשלה" • ח"כ בני גנץ לנתניהו: "אין לך אמון בשריך ולהם אין אמון בך" • אבי מעוז: "לא יעלה על הדעת שהשר לביטחון לאומי מנהל מדיניות עצמאית בניגוד לדעת רה"מ"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף בהר הבית. צילום: מנהלת הר הבית

פירוק הממשלה בעקבות העלייה להר הבית? מעל 1,500 ישראלים ציינו הבוקר (שלישי) את תשעה באב באמצעות עלייה להר הבית. מדובר במספרים משמעותיים של יהודים שעולים להר באחד הימים החשובים ביותר שבו מציינים שומרי המסורת את החורבן ואת היציאה לגלות. העליות הרבות של היהודים מאז שעות הבוקר עברו כמעט ללא חיכוכים ויצרו עימותים בממשלה.

מלשכת רה"מ בנימין נתניהו נמסר: "קביעת המדיניות בהר הבית כפופה ישירות לממשלה ולעומד בראשה. אין מדיניות פרטית של שר כלשהו בהר הבית - לא השר לביטחון לאומי ולא של שום שר אחר. האירוע הבוקר בהר הבית הוא חריגה מהסטטוס-קוו. המדיניות לא השתנתה - כך היה וכך יהיה".

ח"כ עמית הלוי בהר הבית לרגל תשעה באב עם ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים, צילום: מנהלת הר הבית

בהמשך למדיניות של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהגיע למקום יחד עם שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף, ניתן ליהודים להתפלל באופן חופשי בהר הבית. זו התגובה שמסרה לשכתו של בן גביר: "מדיניות השר היא לאפשר חופש פולחן ליהודים בכל מקום כולל בהר הבית. אין חוק המתיר לנהוג באפליה גזענית נגד יהודים בהר הבית או בכל מקום אחר בארץ".

יו"ר הכספים ח"כ משה גפני: "הפגיעה בקדושת ההר לא מענייינת את בן גביר שהולך נגד גדולי ישראל. הנזק שהוא גורם לעם היהודי הוא גדול מנשוא והוא גורם לשנאת חינם ביום חורבן בית המקדש. נצטרך לבדוק עם רבותינו האם נוכל להיות שותפים שלו בממשלה".

חה"כ בני גנץ: "ראש הממשלה, השרים שלך לטענתך פועלים בניגוד למדיניותך בנושאים שנוגעים ישירות לקודש הקודשים של ביטחון המדינה, ועוד בימים רגישים אל מול אתגרים אדירים.
אין לך אמון בשריך ולהם אין אמון בך.

עצור את ההפקרות. זה מסוכן לביטחוננו וזה מסר רע לאויבינו - הישרדות פוליטית לא חשובה מביטחון המדינה, גינוי רפה אינו חלופה להפקיע סמכויות במיידי מהשר ל״ביטחון לאומי״ חסר האחריות שעסוק בפרובוקציות ועושה רק נזק".

בן גביר בהר הבית

"עלייה מופקרת של הפירומן להר הבית"

תגובת "יש עתיד": "היוהרה, השחצנות וההפקרות של ממשלת נתניהו מוכיחים ששום דבר לא השתנה מאז ה-7/10. החזרת ההפיכה המשטרית, הרצון לפטר את שר הבטחון, עלייה המופקרת של הפירומן להר הבית, הזרמת כספים למשרדים מיותרים והורדת דירוג האשראי. כאילו לא למדו כלום. לכולם ברור- איתם, האסון הבא הוא רק עניין של זמן".

ממטה המאבק חופשי בארצנו נמסר: ״הבוקר קיבלנו הוכחה נוספת לכך שהשר בן גביר מתנהל כישות נפרדת בתוך הממשלה ומכפיף את המשטרה לשיגעונותיו, במקום הנפיץ ביותר במזרח התיכון, פעולה שעלולה להסלים עוד יותר את המצב הביטחוני. נתניהו איבד שליטה על ממשלתו ומוחזק על ידי גורמים קיצוניים שמובילים אותנו לתהום, וכל זה למען הישרדות פוליטית אישית. החלפת הממשלה הכושלת בתולדות המדינה היא צורך חיוני ודחוף״.

יו"ר מפלגת נעם סגן השר אבי מעוז: "לקראת סיום תענית תשעה באב, אני מוחה על העלייה המתמשכת של השר לביטחון לאומי להר-הבית. העליה להר הבית אסורה בתכלית האיסור עפ"י דעתם של רוב רובם של גדולי הדורות והדור, וביניהם הרבנים הראשיים ומועצת הרבנות הראשית. כמו שלא עולה על הדעת ששר הביטחון בעת מלחמה מנהל מדיניות עצמאית, כך לא יעלה על הדעת שהשר לביטחון לאומי ובמיוחד בעת מלחמה מנהל מדיניות עצמאית בניגוד לדעתו של ראש הממשלה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר