יאיר גולן לתקשורת הזרה: "לא בטוח שישראל עדיין מדינה דמוקרטית"

יו"ר מפלגת הדמוקרטים וסגן הרמטכ"ל לשעבר, העניק ראיון לתקשורת הזרה בו דיבר על המצב בישראל • "לשלב פעולה צבאית עם חזון פוליטי" • גולן דיבר על אובדן הביטחון, הצורך בחזון פוליטי חדש ועל הכיוון שאליו צריכה המדינה להתקדם

יאיר גולן "לא חושב שישראל דמוקרטית יותר". צילום: אורן בן חקון

יו"ר מפלגת "הדמוקרטים" וסגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן העניק ראיון נוקב לעיתון ה"גרדיאן" הבריטי והביע דאגה עמוקה לעתידה של ישראל: "מה שקורה היום בישראל כבר לא קשור לשמאל או ימין – הכותרות האלו חסרות משמעות".

גולן לא חסך במילים והציג תמונה עגומה: "הימין בישראל חושב שניתן לספח מיליוני פלשתינים ושהמדינה יכולה לחיות על חרבה בלי לנסות להתפייס עם הפלשתינים או עם ישות עוינת אחרת באזור. אני חושב בדיוק ההיפך".

"אלטרנטיבה לממשלה ההרסנית הזאת", גולן, צילום: גדעון מרקוביץ'

בחר הביע את ביקורתו בתקשורת הזרה "כמילואימניק עשיתי את המיטב שלי. עכשיו זה הזמן להתקדם עם דברים אחרים שיכולים להיות מועילים לישראל. התרומה הצנועה שלי היא לוודא שיש לנו אלטרנטיבה לממשלה ההרסנית הזו. זה התפקיד שלי", אמר גולן בראיון ל"גרדיאן".

גולן התייחס למלחמה בעזה ואמר: "אנחנו זקוקים לפעולה צבאית פרואקטיבית, אבל במקביל אנחנו חייבים לשלב את זה עם חזון פוליטי. זה תהליך שייקח שנים, ולא פשוט לומר שזה קל".

הרס בעזה לאחר תקיפות צה"ל, צילום: רויטרס

גולן מספר שראה את אובדן הביטחון של אזרחים רבים לאחר אירועי 7 באוקטובר, והציע תוכנית מדינית ליום שאחרי המלחמה: "אנחנו חייבים להבטיח חופש פעולה בעזה ובגדה המערבית בעתיד הקרוב, תוך שיתוף פעולה עם מדינות ערב וארה"ב להשגת יציבות והחזרת הרשות הפלשתינית לעזה".

בהקשר לאיום הצפוי מצד איראן ובני בריתה, אמר גולן: "אנחנו לא יכולים להילחם לבד; אנחנו צריכים את שאר העולם איתנו. עלינו לשקם את היחסים עם בעלי הברית שלנו שנפגעו במהלך הטיפול במלחמה".

בגרדיאן הבריטי ציינו כי גולן עורר בעבר סערות בשל התבטאויותיו, במיוחד בנוגע להשוואות שעשה בין המצב בישראל לבין גרמניה של שנות ה-30. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר