דיון חירום בוועדת חוץ וביטחון בעקבות המהומה בשדה תימן ומעצר מילואימניקים

ח"כ יולי אדלשטיין מכנס מחר דיון דחוף בנושא מעצר הלוחמים • הפצ"רית, האלופה יפעת תומר ירושלמי וקצין משטרה צבאית, תא"ל אביחי מיבר יוזמנו לדיון • ח"כ אדלשטיין: "חיילנו אינם פושעים והרדיפה הזו אינה מקובלת עליי" • השר בן גביר: "המחזה - לא פחות ממביש" • סמוטריץ': "חיילי צה״ל לא יעצרו כאחרוני העבריינים"

המשטרה הצבאית פשטה על מתקן הכליאה בשדה תימן – החיילים מתבצרים // 27א'

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, יכנס מחר (שלישי) דיון דחוף בנוגע למעצר הלוחמים והתנהלות הפצ"רית והמשטרה הצבאית, זאת בעקבות עיכובם לחקירה של מספר חיילים מילואים במתקן הכליאה בשדה תימן, החשודים בהתעללות מינית קשה במחבל שעצור בבסיס, ופונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע עם פציעות באיבריו המוצנעים. 

במקום התפתחו עימותים פיזיים בין השוטרים הצבאיים לחיילי המילואים. בדיון ישתתפו הפצ"רית, האלופה יפעת תומר ירושלמי, קצין משטרה צבאית, תא"ל אביחי מיבר ושאר הגורמים הרלוונטים.

ח"כ יולי אדלשטיין בוועדת חוץ וביטחון, צילום: אורן בן חקון

ח"כ יולי אדלשטיין הביע את זעמו: "אני לא אתן יד למראות כמו שנראו היום בבסיס בשדה תימן. מצב בו שוטרים צבאיים רעולי פנים נכנסים לפשיטה על בסיס צה"לי אינו מקובל עליי ולא אסכים שיקרה שנית. חיילנו אינם פושעים והרדיפה הבזויה הזו אחרי לוחמנו אינה מקובלת עליי".

התנכלויות ומעצרים מצד המשטרה הצבאית נגד לוחמי צה"ל, צילום: השימוש נעשה בהתאם לסעיך 27א' לחוק זכויות יוצרים

יו״ר עוצמה יהודית והשר לביטחון לאומי, ח״כ איתמר בן גביר הגיב: "המחזה של שוטרי משטרה צבאית מגיעים לעצור את מיטב גיבורינו בשדה תימן הוא לא פחות ממביש. ממליץ לשר הביטחון, לרמטכ״ל ולרשויות הצבא לגבות את הלוחמים וללמוד משירות בתי הסוהר - נגמרו הקייטנות והסבלנות נגד המחבלים. לוחמים צריכים לקבל גב על מלא".

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "חיילי צה״ל ראויים לכבוד. חיילי צה״ל לא יעצרו כאחרוני העבריינים. אני קורא לפצרי״ת, תורידי את הידיים שלך מהלוחמים הגיבורים שלנו!".

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: חיילי צה״ל ראויים לכבוד.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב גם כן לאירועים: "הפריצה לשדה תימן היא עבריינות עלובה ומסוכנת של ח״כים שמחלישים ומפרקים את צה״ל, מחלישים ומפרקים את מדינת ישראל, מכרסמים מבפנים את יסודות כוחנו. הפוליטיקאים שהפקירו את החטופים, הפקירו את הבטחון והרסו את החברה הישראלית, הורסים עכשיו את שרשרת הפיקוד. המדינה בסכנה קיומית אם האנשים האלה לא יעופו מהשלטון ומחיינו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר