מעורר סערות סדרתי. ח"כ ואטורי. צילום: אורן בן חקון

מצעד ההתבטאויות של ואטורי: "גלנט אשכנזי טוב", "7 באוקטובר בא בשמיים"

הח"כ מהליכוד וסגן יו"ר הכנסת עלה שוב לכותרות לאחר שהגיב בזלזול לבת משפחה של חטוף: "את אכלת הבוקר?" • יומיים בלבד לאחר אמירה מקוממת בסוף השבוע על ההרוג מהכטב"ם: "אני לא יודע מי הוא, אבל אם יש מישהו במשפחתו שהפגין, בטח יקבל צביטה בלב" • אותן התבטאויות מצטרפת לעוד שורה של "יציאות" שעוררו סערה

[object Object]

להט"ב, המוצא של גלנט, משפחות חטופים ו-7 באוקטובר: ח"כ ניסים ואטורי (הליכוד) ידוע הרבה "בזכות" האמירות השנויות במחלוקת שלו. הסערה התורנית הגיעה הבוקר (ראשון) עלה לכותרות במהלך מפגש עם משפחות חטופים בכנסת, במהלכו אמר לעבר ענבל, בת דודתו של החטוף טל שהם: "את אכלת הבוקר? אז הכל בסדר". זאת לאחר שאמרה לח"כ: "החטופים נמקים בשבי, לא אוכלים ולא שותים"

במהלך סוף השבוע, לפני יומיים בלבד עלה לכותרות בעקבות ראיון ברדיו 102FM, במהלכו הגיב למותו של יבגני פרדר כתוצאה מפגיעת הכטב"ם בתל אביב. "אני לא יודע מי הוא, אבל אם יש מישהו במשפחתו שהפגין, בטח יקבל צביטה בלב", אמר.

מן הארכיון: אמירות בולטות נוספות 

"לא צריך לכפות על אף אחד מגדר, צריך חופש", אמר ח"כ ואטורי ב-1 ביוני 2023, כשהוא דווקא התכוון לבקר את הקמת הרשות ל"זהות לאומית-יהודית" ברשות אבי מעוז. "באים לנערים בגיל צעיר ואומרים להם אתה נראה כמו אישה - בוא תהיה אישה. זה לא צריך להיות ככה. אנחנו נהיינו יפי נפש במדינה, מעודדים ללהט״ביות. יש הורים כאלה, הם שמים להם בובה לילד כי נראה להם שהוא צריך להיות הומו עכשיו. שכל בן אדם יבחר את הדרך שלו בלי השפעות, לא ממעוז ולא מהחילוניות".

ח"כ ואטורי: "אנחנו נהיינו יפי נפש, מעודדים להט"ביות. הורים שמים בובה לילד כי נראה להם שהוא צריך להיות הומו" // ערוץ הכנסת, יוני 2023

בספטמבר 2023 טען בראיון לרשת ב' שהמפגינים נגד הממשלה "גרועים יותר מאיראן". 

ב-27 בנובמבר 2023, בעת ביקורו של בעלי X (טוויטר לשעבר) אילון מאסק בישראל, ניגש אליו בכנסת ואטורי וביקש לדעת מדוע מחק אותו מהטוויטר.

יום לאחר מכן, ב-28 בנובמבר צייץ חבר הכנסת ברשת החברתית X: "לא התפלאתי כששמעתי שהמחבלים במנהרות צופים בערוץ 12". בחברת החדשות זעמו גם אחרי שח״כ ואטורי מחק את הציוץ והודיעו כי תוגש תלונה נגדו למשטרת ישראל.

עוד סערה מבית היוצר של ואטורי. הציוץ המקומם של ח"כ ואטורי בטוויטר נגד ערוץ 12, צילום: מתוך טוויטר

ב-26 בדצמבר 2023, סיפק ואטורי עוד אמירה שהצליחה להכעיס רבים. "עם כל הצער וצער יש רב על ה-7 באוקטובר, אם לא הייתה קורית ההתקפה מדרום - היינו בבעיה יותר קשה".

ח"כ ניסים ואטורי: "למזלנו, 7 באוקטובר קרה משמיים" // צילום: ערוץ הכנסת

הוא טען כי התריע בעבר על הצורך להילחם מול ארגון הטרור בעזה: "המלחמה הייתה צריכה להיות כמו שקרה עכשיו, למזלנו זה קרה משמיים".

ח"כ ניסים ואטורי: "למזלנו, 7 באוקטובר קרה משמיים" // צילום: ערוץ הכנסת

ב-5 בפברואר השנה, התייחס חבר הכנסת לחברו לליכוד, שר הביטחון יואב גלנט בראיון לערוץ הכנסת. "הוא מאוד עדין, הוא אשכנזי טוב", אמר.

סגן יו"ר הכנסת ואטורי על גלנט: "הוא אשכנזי טוב, עדין כזה" // צילום: ערוץ הכנסת

ב-28 במאי, במהלך ישיבת ועדת חוץ וביטחון התייחס לשיבוץ חיילות לשמירה על מחבלי נוח'בה. "אנחנו שמים חיילות נאות שישמרו עליהם, איזה מין דבר זה?", אמר לצד חברי הוועדה המופתעים. 

האמירה המקוממת של ח"כ ואטורי: "שמים חיילות נאות שיישמרו על מחבלים" // צילום: ערוץ הכנסת

הסערה הלפני אחרונה הגיעה ב-17 ביוני. חבר הכנסת התייחס למפגינים ואמר בראיון לרדיו קול ברמה: "יש כמה זרועות לחמאס – זרוע הלחימה של המחבלים הארורים שרוצחים ילדים, ויש את הזרוע של ההפגנות". לאחר מכן ניסה לבהיר את דבריו ואף אמר ש"הזעזע" כשהוא שמע את זה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו