מחאה מול ישיבת הממשלה: "המשיכו בלחץ הצבאי עד לניצחון"

כ-150 מפגינים, בהם משפחות חטופים מ"פורום תקווה", משפחות שכולות ומפונים הגיעו למחאה בירושלים • בתןך כך, היום תאושר הארכת שירות הסדיר לגברים ל-36 חודשים

"לא עוצרים עד שמנצחים": מחאה מול ישיבת הממשלה // אם תרצו

כ-150 אזרחים מפגינים כעת (ראשון) מול ישיבת הממשלה בירושלים בה יאושר בין היתר חוק הארכת שירות סדיר לגברים. המומים קוראים להמשך המערכה הצבאית עד להשגת ניצחון מוחלט. "רק פעולה צבאית נחרצת תביא להכרעת חמאס וחיזבאללה, ותאפשר את שחרור החטופים".

אישור החוק יאריך את השירות הסדיר לגברים למשך 36 חודשים לתקופה של חמש שנים. שר הביטחון בהתייעצות עם שר האוצר יוכל לקבוע שירות מקוצר יותר ל32 חודשים למקצועות שונים בצבא בהתאם לצרכי המערכת.

מפגינים דורשים את המשך המלחמה מול משרדי הממשלה, צילום: אם תרצו

בין המוחים בהפגנה מול משרדי הממשלה נוכחים חיילי מילואים, חברי תנועת "אם תרצו", נציגי משפחות חטופים מפורום תקווה, תושבים שפונו מהצפון ובני משפחות שכולות.

האירוע החל בהצגת מיצג מחאה של תושבי הצפון שנאלצו לעזוב את בתיהם. בהמשך, נשא דברים איציק בונצל, אביו של סמ"ר עמית בונצל ז"ל שנהרג בקרבות בסג'עייה.

במהלך ההפגנה מספר שרים וביניהם: מיחי שיקלי, אורית סטרוק, אופיר סופר, גילה גמליאל, עידית סילמן, עצרו לשוחח עם המפגינים והצהירו כי יתנגדו להסכם כניעה בצפון. 

"לא עוצרים עד שמנצחים": מחאה מול הממשלה, צילום: "אם תרצו"

מתן ג'רפי, בכיר בתנועת "אם תרצו", התייחס לחיסול בכיר חמאס בלבנון ואמר: "חוסר התגובה של חמאס מעזה מדגיש את חשיבות השליטה הקרקעית. זה הזמן להגביר את הפעילות, להשלים את המבצע ברצועה ולחסל את ההנהגה הבכירה של הארגון".

מוקדם יותר, פעילי מטה "נלחמים על הצפון" חסמו את הכניסה לישיבת הממשלה, כשהם שוכבים על הכביש בתוך שקי שינה ואומרים: "אין לנו בית, נשארנו מופקרים ברחוב".

בתוך כך, הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס הערב  ב-20:00 בירושלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר