באופוזיציה תוקפים את הדיל בין נתניהו לגפני: "שקל אחד לא צריך לעבור לחינוך החרדי הפרטי"

ראש הממשלה הבטיח ליו"ר ועדת הכספים גפני כי ידאג להעביר כספים לתשלום פנסיות יולי של המורות והעובדים • ח"כ ולדימיר ביליאק: "אזרחי ישראל שמשרתים, עובדים ומשלמים מיסים לא אמורים לשלם על המסחרה המושחתת"

יאיר לפיד בישיבת הסיעה. צילום: אורן בן חקון

מתקפה חריפה באופוזיציה על הממשלה בעקבות הפרסום הראשון ב"ישראל היום" על ההבטחה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר ועדת הכספים, משה גפני כי ידאג לכספים עבור החינוך העצמאי החרדי לתשלום פנסיות יולי של המורות והעובדים. כל זאת במטרה למנוע קריסה של מערכת החינוך החרדית הנמצאת בחובות. 

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, כתב היום: "מסר לגורמי המקצוע ממרכז האופוזיציה בוועדת הכספים, ח״כ ולדימיר בליאק: אנחנו עוקבים, אנחנו לא נהסס לנקוט באמצעים משפטיים אם תשתפו פעולה בהעברות כספים לא חוקיות".

ח"כ ולדימיר ביליאק (יש עתיד) כתב בחשבון ה-X שלו: "אני מקבל בימים האחרונים יותר ויותר דיווחים על כך שנתניהו הבטיח לעסקנים החרדיים למצוא דרך לממן את גירעונות רשתות החינוך הפרטיות, לפחות עבור חודש יולי. על מנת להבטיח את שלמות הקואליציה לפני הפגרה.

"אני רוצה להיות מאוד ברור - כל עוד נמשכת ההפקרות הניהולית והתקציבית ברשתות החינוך החרדיות, כל עוד הן לא עומדות בכללי השקיפות והניהול התקין, כל עוד הן לא מקיימות את דרישות החוק ופסיקת בג"ץ - שקל ציבורי אחד לא צריך לעבור לשם. אזרחי ישראל שמשרתים, עובדים ומשלמים מיסים לא אמורים לשלם על המסחרה המושחתת ברשתות החינוך של המפלגות החרדיות, נקודה. אני מזהיר את לשכת ראש הממשלה, את יו"ר ועדת הכספים ואת כל המעורבים בנושא - אנחנו עוקבים אחרי המתרחש. אנחנו נסרוק במסרקות של ברזל כל העברה רלוונטית שתגיע לשולחן ועדת הכספים. אנחנו ננהל מאבק מקצועי, פרלמנטרי ומשפטי בלתי נתפשר, נשקף את המציאות ונעדכן באופן שוטף".

חובות גדולים לרשתות החרדיות

רשתות החינוך החרדיות נמצאות בבעיה מול האוצר ובג"ץ בעקבות אי סדרים וחובות גדולים. אם לא ישולמו החובות, בית המשפט יוכל להחליט על חילט כספים, נכסים וכדומה. בעקבות כך איים גפני כי יפרוש מתפקידו בוועדת הכספים במקרה שבו התשלומים לא יוסדרו במתווה מול משרד האוצר. גם ביהדות התורה מאיימים על שלמות הקואליציה אם הנושא לא ייפתר.

גפני ונתניהו בכנסת (ארכיון), צילום: דודי ועקנין

חשיפת אי-הסדרים הכספיים במערכת החינוך החרדית נבעה משיתוף פעולה בין חבר הכנסת קינלי טור פז ואיש העסקים ישראל קרויזר, שמימן מכיסו הפרטי דו"ח מקיף, שבחן את הניהול הכספי של רשתות החינוך החרדיות, כולל החינוך העצמאי ורשת ש"ס. בעקבות ממצאי הדוח, טור פז וקרויזר שלחו מכתב התרעה לחשב הכללי במשרד האוצר והגישו עתירה לבג"ץ, המתריעה על חשש לחדלות פירעון של הרשתות החרדיות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר