לאחר שגפני איים בפרישה: נתניהו הבטיח מימון לחינוך החרדי

‏הרשתות החרדיות נמצאות בבעיה מול האוצר ובג״ץ על רקע אי סדרים וחובות גדולים • זאת בעקבות מהלך שיזמו ח״כ קיילי טור פז יחד עם איש העסקים ישראל קרויזר • יו"ר ועדת הכספים ומפלגת יהדות התורה איימו לפגוע בשלמות הקואליציה במידה והנושא לא ייפתר

ח"כ גפני ורה"מ נתניהו במליאה (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח ליו"ר וועדת הכספים משה גפני כי ידאג לכספים עבור החינוך העצמאי החרדי עבור תשלום פנסיות יולי של המורות והעובדים. זאת במטרה למנוע קריסה של מערכת החינוך החרדית הנמצאת בחובות.

חינוך חרדי (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

רשתות החינוך החרדיות נמצאות בבעיה מול האוצר ובג"ץ בעקבות אי סדרים וחובות גדולים. במידה ולא ישולמו החובות, בית המשפט יוכל להחליט על חילט כספים, נכסים וכדומה. בעקבות כך איים גפני כי יפרוש מתפקידו בוועדת הכספים במידה והתשלומים לא יוסדרו במתווה מול משרד האוצר. גם ביהדות התורה מאיימים על שלמות הקואליציה אם הנושא לא ייפתר.

לאחר שמשרד האוצר העניק הלוואה למערכת החינוך החרדית ביוני, הבטחתו של נתניהו לממן את משכורות יולי מעוררת שאלות לגבי מקור המימון הנוסף.

חשף את אי הסדרים במערת החינוך החרדית. ח"כ קינלי טור פז, צילום: דוברות הכנסת

בעקבות האיומים לפרישה מהקואליציה, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' דוחף שמשרדו יגיע למתווה עם החרדים. מתווה שהציע היום נבלם על ידי הייעוץ המשפטי של משרד האוצר ומשרד המשפטים, זאת בטענה שהוא לא מפקח בצורה מספקת על הניהול הכלכלי של הרשתות החרדיות, ואינו ייפתור את בעיית החובות.

חשיפת אי-הסדרים הכספיים במערכת החינוך החרדית נבעה משיתוף פעולה בין חבר הכנסת קינלי טור פז ואיש העסקים ישראל קרויזר, שמימן מכיסו הפרטי דו"ח מקיף, אשר בחן את הניהול הכספי של רשתות החינוך החרדיות, כולל החינוך העצמאי ורשת ש"ס. בעקבות ממצאי הדוח, טור פז וקרויזר שלחו מכתב התרעה לחשב הכללי במשרד האוצר והגישו עתירה לבג"ץ, המתריעה על חשש לחדלות פירעון של הרשתות החרדיות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר