"טרלול תקף את מערכת המשפט": הח"כים דנו בחוק גירוש מחבלים ובני משפחותיהם

את הצעת החוק הגישו חברי הכנסת חנוך מילביצקי, אלמוג כהן ועודד פורר • על פי החוק, תתאפשר שלילת זכויות גם במקרה של דברי שבח לפיגוע • ח"כ מיליביצקי: "היועמ"שית מתנהלת ברשעות" • ח"כ רוטמן הגיב לעמדת משרד המשפטים: "שחררו 50 מחבלים בגלל צפיפות, אז אזרחות ישללו?"

שמחה רוטמן וגלי בהרב מיארה. צילום: יהודה בן יתח אורן בן חקון

"אני לא סומך על בית המשפט": ועדת הכנסת דנה היום (רביעי) בהצעת החוק לגירוש מחבלים ומשפחותיהם, שהוגשה על ידי חברי הכנסת חנוך מילביצקי, אלמוג כהן ועודד פורר. ח"כ שמחה רוטמן שנכח בדיון דרש להביא לדיון את ראש הממשלה ושר הביטחון ואמר: "שלא יצאו מהחדר, הם נותנים למערכות לעבוד עלינו". ח"כ מיליביצקי מחה: "אני לא סומך על היועמ"שית".

החוק מציע לאפשר שלילת אזרחות ישראלית או רישיון ישיבת קבע בישראל מבני משפחות מחבלים, אם ידועה כוונתם לבצע פיגוע או בעקבות הזדהות ודברי שבח לפיגוע ולמפגע. נציג משרד המשפטים, עו"ד נדב גולני, הביע עמדה כי "הסמכות לבטל מעמד קבע בגין מעשי טרור צריכה להיות של בית משפט, וזאת במסלול הפלילי ולאחר הרשעה בהסתה לטרור. לאור המורכבות, נדרשת שההחלטה תתקבל על ידי בית משפט".

מחבלים בכלא הישראלי //, צילום: משה שי

ח"כ אלמוג כהן תקף את עמדת משרד המשפטים, כינה את אמירותיו של עו"ד גולני "מקוממות" וטען כי "לתפיסת משרד המשפטים יש חשיבות למספר הפעמים שבהם נאמרה הסתה. אתם מתחילים ליצור תשתית לקריטריון של מאסה קריטית. אימו של המחבל מוחמד טריירה אמרה 'בני גיבור ועשה אותי גאה, מת כשאהיד על ההגנה על ירושלים, שכל הצעירים יצעדו בדרך הזאת'".

ועדת הכנסת דנה בחוק גירוש למחבלים, צילום: יונתן זינדל\פלאש 90

גם ח"כ חנוך מילביצקי ביקר את משרד המשפטים והיועמ"שית, וטען כי "בתקופתה של היועמ"שית נתקלנו ברשעות ואכיפה בררנית. אתם ממשיכים עם הערכים המקולקלים שלכם. לא מעניין אותי בג"צ הציבור יקיא את המנותקים".

מיליביצקי הוסיף בכעס: "אני לא סומך על בית המשפט, הוא מסכל הצעות חוק, אני לא סומך על המערכת הזו ולא מעוניין לתת לה כוח. דורש משר הפנים שיעשה את עבודתו, לא מאמין ליועצת המשפטית לממשלה".

ח"כ שמחה רוטמן, צילום: אורן בן חקון

יו"ר ועדת החוקה, חבר הכנסת שמחה רוטמן, תקף גם הוא את מערכת המשפט והוסיף את דעותיו על ראש הממשלה ושר הביטחון: "טרלול תקף את מערכת המשפט של מדינת ישראל. בחוק הזה אפילו מחבל אחד לא יגורש בגלל החוק הזה. לא מחבל, לא קרוב משפחה של מחבל, ולא מי שתמך בו. החוק הזה לא יעשה כלום. אנחנו עובדים על עצמנו, שוחררו 50 מחבלים בגלל צפיפות, אז אזרחות ישללו? על מי אנחנו עובדים? אני מציע להביא את ראש הממשלה ואת שר הביטחון, ושהם לא יצאו מהחדר, הם נותנים לכל המערכות לעבוד עלינו פעם אחר פעם". 

ועדת הכנסת דנה בחוק גירוש למחבלים, צילום: יונתן זינדל\פלאש 90

יו"ר הוועדה ח"כ אופיר כץ סיכם את הדיון בכך שחמישה חברי כנסת אישרו את ההצעה, והיא תועבר למליאה לקריאה ראשונה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר