גוטליב התפרצה על גלנט, אדלשטיין קטע את הוויכוח: "מי שהחלאה משיפא מעניינת אותו יותר מלספק לצה"ל לוחמים - יש מזנון מצוין בכנסת"

סערה בוועידת חוץ וביטחון בעקבות שחרורו של מנהל בית החולים שיפא • שר הביטחון השיב: "זה משרד ראש הממשלה ושב"ס" • תשובתו הרגיזה והתסיסה את חברי הוועדה

טלי גוטליב ושר הביטחון יואב גלנט. צילום: יוסי זליגר ואורן בן חקון

במהלך ועידת חוץ וביטחון שהתקיימה היום (שני), חברת הכנסת טלי גוטליב התפרצה בכעס על שר הביטחון גלנט ודרשה הסברים על שחרור מנהל בית החולים שיפא. "זה משרד ראש הממשלה ושב"ס" השיב גלנט, שתשובתו הרגיזה והתסיסה את חברי הוועדה. יולי אדלשטיין קטע את הוויכוח ואמר "מי שהחלאה משיפא מעניינת אותו יותר מלספק לצה"ל לוחמים - יש מזנון חלבי מצוין בכנסת".

מנהל בית החולים שיפא שוחרר בחזרה לרצועה

גלנט לא סגור על המספרים?

שר הביטחון נשאל כמה חרדים צה"ל צריך ויכול לקבל כעת והשיב - 3,000. הח"כים ניסו להבין האם מדובר במספר הכולל את מספר החרדים המגויסים היום וגלנט נשמע מבולבל והבטיח לבדוק.

בדיון הסגור אמר גלנט: "בצה"ל אומרים שיכולים לגייס בשנה הקרובה עוד 3,000 חרדים בנוסף לאלה שכבר מתגייסים. מתחילים עם 25 אחוז ממחזור גיוס החרדים שנעלה כל שנה בעוד חמישה אחוז ונגיע ל-50% מהשנתון בחמש שנים. אולי עדיף להעביר תקנות במקום חוק".

יואב גלנט, צילום: קוקו

בקרב גרסאות סביב ההחלטה לשחרור של מנהל בית החולים שיפא, במשרד רה"מ, משרד הביטחון והשב"ס גלגלו אחריות האחד על השני, לאחר מכן התברר כי ההחלטה התקבלה על ידי שב״כ, שטוענים כי התריעו על מצוקת הכליאה אך לא קיבלו מענה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר