השר שיקלי: מצוין לישראל שלה פן תהיה נשיאת צרפת, יש לה עמדה נחרצת נגד חמאס

שר התפוצות טען בריאיון לרשת ב' כי "נראה לי שאני ונתניהו באותה דעה" • עוד הוא הוסיף: "לה פן צעדה עם הקהילה היהודית בצעדה נגד אנטישמיות, צעדה שמקרון בחר לא להגיע אליה, היא תומכת בישראל בהאג" • שיקלי נשאל על הבחירות לנשיאות ארה"ב והשיב: עם טראמפ היה לנו רקורד של הישגים מדיניים "מאוד משמעותיים"

השר עמיחי שיקלי. צילום: אורן בן חקון

בריאיון שנתן הבוקר (שני) לתוכנית של קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב, התייחס שר התפוצות עמיחי שיקלי לבחירות בצרפת ולכך שמפלגת הימין הרדיקלי של מרין לה פן, מובילה על פי מדגמים ראשונים: "בעיניי זה טוב למדינת ישראל, בעשרה סימני קריאה. נראה לי שאני ונתניהו באותה דעה".

צרפת: מצביעים בבחירות לאסיפה הלאומית // רויטרס

לדבריו, "לה פן צעדה עם הקהילה היהודית בצעדה נגד אנטישמיות, צעדה שמקרון בחר לא להגיע אליה. יש לה עמדה נחרצת נגד חמאס והיא תומכת בישראל בהאג. מצוין לישראל שהיא תהיה נשיאת צרפת".

כאמור, שיעור ההצבעה בצרפת היה גבוה במיוחד, ותוצאות המדגם הן הצלחה אדירה ל"איחוד הלאומי" של לה פן, שזכתה במרבית הקולות בבחירות לפרלמנט האירופי בתחילת החודש. הסיבוב השני והמכריע צפוי ב-7 ביולי. לפחות כלפי חוץ, נראה כי לה פן התמתנה בשנים האחרונות, אך עדיין שומרת על קו ברור של דעות ימניות.

לה פן, אמש, צילום: AFP

כשנשאל על הבחירות בארה"ב, שיקלי הזכיר את הרקורד של טראמפ ותמיכתו בישראל: "אני מסתכל אחורה ומנתח - הכרה ברמת הגולן, העברת השגרירות לירושלים, שורת הסכמי אברהם, תשמע זה לא רע". הוא המשיך והדגיש כי עם טראמפ כנשיא היה בעבר רקורד של הישגים מדיניים "מאוד משמעותיים".

טראמפ בעימות עם הנשיא ביידן, השבוע, צילום: אי.אף.פי

בתוך כך, לאחרונה נחשף כי ישראל ארגנה ומימנה מבצע השפעה, שכוון למחוקקים אמריקנים ולציבור האמריקני הכללי, כך חושף ה"ניו יורק טיימס". מדובר במבצע מתועד ראשון מסוגו שמוציאה הממשלה בירושלים כדי להשפיע על מקבלי ההחלטות בארה"ב.

נתניהו מתקבל באהדה על ידי המחוקקים האמריקנים (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

לפי הדיווח, הנסמך על גורמים ישראלים שהיו מעורבים במבצע ועל מסמכים הקשורים בו, את המבצע הזמין משרד התפוצות והקצה לו 2 מיליון דולר. המשרד בראשות השר עמיחי שיקלי שכר את Stoic, חברת ייעוץ פוליטי ומודיעין עסקי מתל אביב, כדי לנהל את המבצע.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר