בן גביר תקף בקבוצת הוואטסאפ של הממשלה את שחרור מנהל שיפא: "ראש השב״כ הביתה - הוא וגלנט עושים מה שהם רוצים"

זעם בקרב שרים בעקבות שחרורו של מנהל בית החולים שיפא, ד"ר מוחמד אבו סלמיה, לצד 50 עצירים נוספים שחזרו לרצועה • לשכת שר הביטחון: גלנט לא היה מודע להחלטה, הנושא באחריות צה"ל" • גנץ: "מי שקיבל את ההחלטה חסר שיקול דעת וצריך להיות מפוטר היום"

התכתבות השרים בקבוצה. צילום: צילום מסך ורשתות ערביות

זעם בקרב שרים בממשלה בעקבות שחרורו של מנהל בית החולים שיפא, מוחמד אבו סלמיה, לצד 50 עצירים נוספים. 

בקבוצת הוואטסאפ של הממשלה כתב השר עמיחי שיקלי: " אפשר לקבל הבהרה מיואב גלנט למה האיש הזה שבבית החולים שלו רצחו חטופים ופעלה מפקדת חמאס משוחרר?".

קבוצת הוואטסאפ של הממשלה, צילום: צילום מסך

בן גביר כתב: "הגיע הזמן לשלוח את ראש השב"כ הביתה. הוא עושה מה שהוא רוצה וגלנט איתו על מלא. שמים פס על הקבינט והממשלה. הוא מנהל מדיניות עצמאית. עושה מה שהוא רוצה ובדיונים הפך להיות קצין ת"ש של המחבלים. נכון צפוף להם. לא טוב להם אבל הוא אמור לדאוג לתנאים שלהם?".

השרה אורית סטרוק: "שואלת ברצינות: באיזו סמכות?

שר התקשורת, שלמה קרעי שר התקשורת: "ישראל צריכה הנהגה בטחונית חדשה. מהמסד עד הטפחות. הנהגה שתהיה מחוייבת לנצח וגבורת הלוחמים כמו שראש הממשלה מחוייב לה. ויפה שעה אחת קודם".

קבוצת הוואטסאפ של הממשלה, צילום: צילום מסך

מזכיר הממשלה, יוסי פוקס: "לא יעלה על הדעת לבצע מהלך כזה בלי ישיבת ממשלה! אם על עסקת חטופים ביקשתם את הסכמתנו על אחת כמה וכמה על שחרור מחבלים ללא שום תמורה!!".

בלשכת שר הביטחון אמרו כי גלנט כי לא היה מודע להחלטה לשחרר את מנהל שיפא, וכי הנושא נמצא באחריות צה״ל. בסביבת גלנט הביעו הבנה לזעם על המהלך.

גם השר ארבל הגיב בהמשך ההתכתבויות: "בן גביר,⁩ אני יודע שזה לא הפורום והכל כבר דולף לצערי, אבל רק באפריל אישרנו קיצוץ רוחבי לטובת כמעט חצי מיליארד שקל למקומות כליאה נוספים שכנראה לא בוצעו. איפה האחריות שלך בנושא?".

בן גביר ענה: "הוספנו במיידי 500 מקומות ובונים אגפים. נכון צפוף להם כרגע אבל לא משחררים בגלל שצפוף להם או שהם באוהלים. מספיק להיות יפי נפש".

קרעי: "עם כל הכבוד, שחרור מחבלים בגלל 'חוסר מקום' זה לא יותר מתירוץ עלוב".

גם ח"כ בני גנץ הגיב למהלך: ״ממשלה שמשחררת את מי שנתן חסות לרוצחי -7 באוקטובר ושסייע להסתיר את חטופינו עשתה תקלה מבצעית מוסרית ומורלית - ולכן לא ראויה לנהל את מלחמת הקיום שלנו וצריכה ללכת הביתה. מי שקיבל את ההחלטה חסר שיקול דעת - צריך להיות מפוטר היום. ראש הממשלה, אם תסגור כמה משרדי ממשלה, אני בטוח שיתפנו מקום ותקציב למקומות כליאה. אינך יכול להמשיך לנהל מלחמה בדרך הזו - זו העת לקבוע תאריך בחירות מוסכם". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר