מרצ והעבודה הגיעו לסיכום על איחוד: "לא בלוק טכני" | כל הפרטים

המפלגות הודיעו על הקמת מפלגה בשם "הדמוקרטים" שתיבנה על בסיס ערכי מפלגת העבודה • הרשימה לכנסת תיבחר בפריימריז • יתקיים מנגנון שיבטיח כי עד המקום ה-4 ברשימה ייכלל לפחות נציג אחד ממרצ • הסיעות המוניציפליות של מרצ יצורפו למפלגה ויהפכו גם הן לסיעות מייצגות של המפלגה המאוחדת

מפלגת הדמוקרטים - איחוד של מרצ והעבודה . צילום: ללא קרדיט

מפלגת העבודה בראשות יאיר גולן וצוות החיבורים של מרצ בראשות מזכ"ל המפלגה תומר רזניק, הודיעו הערב (ראשון) על הסכם במסגרתו יתאחדו למפלגה בשם "הדמוקרטים". שלא כבעבר, מדובר על מפלגה אחת ולא רק "בלוק טכני". ההסכם יובא לאישור הוועידה ה-11 של מפלגת העבודה ולאישור ועידת מרצ. 

רשימת המפלגה החדשה לכנסת תיבחר בפריימריז דמוקרטים על ידי חברי המפלגות והמתפקדים החדשים שיצטרפו. כמו כן יתקיים מנגנון של הבטחת ייצוג אשר יבטיח כי עד המקום ה-4 ברשימה ייכלל לפחות נציג אחד ממרצ, לפחות נציג נוסף עד המקום ה-8, וכך גם עד המקום ה-12 וה-16. הבטחת ייצוג בשיעור דומה תינתן גם במוסדות המפלגה החדשה, כך למשל ועידת מרצ תפורק, והיא תקבל 25 אחוז ייצוג בוועידה המאוחדת.

יאיר גולן, צילום: גדעון מרקוביץ'

כמו כן, הסיעות המוניציפליות של מרצ – חלק משמעותי מכוח השטח של המפלגה, יצורפו למפלגה ויהפכו גם הן לסיעות מייצגות של המפלגה המאוחדת, יחד עם סיעות העבודה ברשויות המקומיות.  המפלגה המאוחדת תיבנה על בסיס ערכי מפלגת העבודה – המורשת ההיסטורית, הרעיונית והארגונית של מייסדיה.

ח"כ נעמה לזימי, צילום: יעקב בכר

"האיחוד הוא צעד הכרחי בבניית בית דמוקרטי גדול וחזק שיוביל את החלפת הממשלה הקיצונית-משיחית בראשות נתניהו", נמסר מטעם המפלגה החדשה. "מחדל שבעה באוקטובר והחודשים שבאו אחריו חידדו מעל לכל ספק שלא כמו בעבר, יש כאן מעשה של מנהיגות פוליטית שהוא ראשית ההיערכות וההתארגנות של אלטרנטיבה שלטונית מהותית לשלטון הכושל של נתניהו, סמוטריץ' ובן גביר. המפלגה החדשה תהווה בית לכל הכוחות שנלחמים על הדמוקרטיה ועל דמותה של ישראל. המפלגה מציעה פלטפורמה רעיונית ומעשית מעודכנת לתקומה מחדש של מדינת ישראל דמוקרטית, בטוחה וחופשית ברוח ערכי מגילת העצמאות".

יו"ר מפלגת "העבודה - הדמוקרטים" יאיר גולן מסר: ״אחת המטרות שהצבתי לנו היא יצירת חיבורים שיביאו למיצוי הפוטנציאל האלקטוראלי של המחנה. זו מטרה פוליטית, ציבורית וערכית הכרחית. מדינת ישראל נמצאת בשעתה הקשה ביותר וזוהי עת הכרעות - איומים ביטחוניים חמורים וערעור רקמת החיים העדינה שלנו – כל אלה מחייבים צעדים אמיצים. הציבור שלנו נאבק ברחובות, בכיכרות ובגשרים למען שינוי פניה של המדינה. בנינו היום מסגרת שתשרת את הציבור הכי טוב שאפשר בדרך להקדמת בחירות והחלפת הממשלה האיומה ביותר מאז קום המדינה. מרצ היא שותפה משמעותית לחיבור הזה וכך יהיה. אני מבקש להודות לתומר רזניק מזכ"ל מרצ על תרומתו החשובה למהלך ולחברי סיעת העבודה, יו"ר הסיעה ח"כ אפרת רייטן, ח"כ נעמה לזימי וח"כ גלעד קריב".

חברת הכנסת אפרת רייטן (העבודה) בוועידת המחר של "ישראל היום", צילום: גדעון מרקוביץ

"האיחוד הזה הוא תיקון כפול – הוא גם תיקון של העבר אבל הוא בעיקר תיקון לעתיד – כי בלי האיחוד ובלי השילוב של האידאולוגיה והרעיונות של המפלגות לצד תרגומן לכוח פוליטי משמעותי לא יהיה תיקון למדינת ישראל" הוסיף מזכ"ל מרצ תומר רזניק. זהו הגוף הפוליטי היחיד שמניף באומץ את הדגל המדיני, החברתי והאזרחי וישראל חייבת לקבל הכרעות הרות גורל בתחומים אלה. אני מודה ליו"ר העבודה יאיר גולן שהבין את גודל השעה ואת חשיבות האיחוד הזה ובטוח שבהנהגתו נוביל קו ברור ונגבש כח משמעותי בבחירות הבאות. ההסכם המלא יתפרסם באתר המפלגה בימים הקרובים". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר