יו״ר הקואליציה אופיר כץ: ״עצוב ומכעיס לראות שוועדת השרים דחתה את הצעת החוק שלי"

"חבל שדווקא למען הסטודנטים לא נלחמים מול עמדות היועמ״שית״, הוסיף כץ • בסביבת לוין טוענים: השר לא התקפל בפני אף אחד. כמו בכל חוק, ישנו תהליך סדור • יו״ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, אלחנן פלהיימר: ״כל יום שהחקיקה הזו מתעכבת, זה יום שבו ניתנת לגיטימציה להסתה ותמיכה בטרור באקדמיה״

יו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ. צילום: אורן בן חקון

ועידת השרים לענייני חקיקה דחתה היום (ראשון) את אישור הצעת החוק שנועדה "להוציא את הטרור מהאקדמיה", ולאפשר פיטורי מרצים ואנשי סגל המסיתים או תומכים בטרור, ללא פיצויים, וזאת בשל התנגדות גורמים משפטיים.

לטענת אותם גורמים משפטיים - "ההצעה אינה עומדת באמות מידה חוקתיות". בתגובה לכך, תקף יוזם ההצעה, יו"ר הקואליציה אופיר כץ: ״עצוב ומכעיס לראות שוועדת השרים דחתה בשבוע את הצעת החוק שלי. בדרך הזו לא נוציא את ההסתה לטרור מהאקדמיה".

עימות בין חה"כ אופיר כץ לחה"כ כסיף ואבו שחאדה (ארכיון) // ערוץ הכנסת

עוד הוא הוסיף: "חבל שדווקא למען הסטודנטים לא נלחמים מול עמדות היועמ״שית״. בסביבת לוין טוענים: השר לא התקפל בפני אף אחד. כמו בכל חוק, ישנו תהליך סדור. כשגורמי המקצוע מבקשים שבוע על מנת להגיע להסכמות, אין סיבה שלא לאפשר זאת. בדיוק כפי שנעשה שבוע שעבר בחוק של רוטמן, שאושר היום בוועדת שרים.

מוקדם יותר היום כבר הגיב כץ בחריפות להחלטה כשכינה את עמדת משרד המשפטים "הזויה ומבישה", וטען שהיא נותנת "רוח גבית להסתה לטרור באקדמיה". כץ הבטיח כי החוק יעבור למרות ההתנגדות.

יריב לוין (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

יו״ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, אלחנן פלהיימר: ״בלתי נתפס שלאחר קבלת תמיכה מצד חברי הקואליציה והאופוזיציה לחקיקה אשר תוציא את הטרור מהאקדמיה, השר יריב לוין דוחה את ההצעה בשבוע ימים. כל יום שהחקיקה הזו מתעכבת, זה יום שבו ניתנת לגיטימציה להסתה ותמיכה בטרור באקדמיה״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר