שיקלי על היועמ"שית: "מעולם לא החזיקה מישהי קיצונית כל כך בתפקיד ממלכתי"

שר התפוצות תקף את מיארה בטענה כי היא מתעלמת מהקריאות נגד רה"מ והתנהגות המוחים נגד הממשלה: "אנו עדים להסתה חסרת תקדים כנגד ראש הממשלה" • עוד הוסיף: "מדובר שחיתות במובנה העמוק ביותר, ניצול הכוח למטרות פוליטיות" • בשבוע שעבר דרש שיקלי להביא לאישור הממשלה את פיטוריה

מוחה מתעמת עם השר שיקלי: "יושב בסבבה, בושה" // עמוד X של נאווה רוזיליו

אחרי שדרש את פיטוריה בשבוע שעבר, המתקפה של שר התפוצות עמיחי שיקלי על היועמ"שית גלי בהרב-מיארה נמשכת. שיקלי טען בישיבת הממשלה כי מיארה מתעלמת ממה את מה שהוא כינה כ"הסתה חסרת תקדים נגד רה"מ" וכן את תגובתה לחסימות כבישים.

"בימים האחרונים אנו עדים להסתה חסרת תקדים כנגד ראש הממשלה: 'הוא בוגד, אויב העם״, 'נמחה את זכר נתניהו״, 'לא נאסראללה הוא אויב נתניהו הוא האויב'. אלה מצטרפים להשלכת לפיד בוער לעבר שוטר, וונדליזם וחסימות צירים שגבו את חייהם של שוטר ומתנדב שנרדסו כשעסקו בפינוי חסימה שהציבו מפגינים", אמר השר, "לא שמענו מהיועצת המשפטית מילה אחת בגנות האלימות לא ראינו כתב אישום אחד".

עמיחי שיקלי וגלי בהרב מיארה (ארכיון), צילום: יהודה בן יתן, אורן בן חקון

שיקלי קבע כי "מעולם בדברי ימיה של מדינת ישראל לא החזיקה בתפקיד ממלכתי כל כך חשוב מישהי כל כך לא ממלכתית וכל כך קיצונית". עוד אמר כי "ההישג המרכזי של היועצת המשפטית זה מיסוד האלימות וההסתה הקיצונית ביותר שאפשר להעלות על הדעת כמכשיר פוליטי לגיטימי למי שעמדותיו חופפות לעמדותיכם", והוסיף כי מדובר ב"שחיתות במובנה העמוק ביותר, ניצול הכוח שבידיכם למטרות פוליטיות. אתם 'עושים תורתכם קרדום לחפור בה'".

כאמור, בשבוע דרש שיקלי את פיטוריה של מיארה בעקבות חסימות הכבישים על ידי המפגינים נגד הממשלה. "אי אפשר שבשעת מלחמה תימשך מדיניות העלמת עין מוונדליזם ופגיעה בחופש התנועה. אני מציע להעלות להצבעה את פיטורי היועמ"שית, שממילא גם מסרבת לייצג את עמדות הממשלה ודה פקטו בחרה להיות שחקן פוליטי ולא למלא את תפקידה", כתב אז בהודעה בקבוצת הוואטספ של הממשלה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר