סמוטריץ' במתקפה על בן גביר: "המשטרה ומי שאמון עליה נכשלו טוטאלית"; השר לביטחון לאומי: "גורם לשמאל לחכך ידיים בהנאה"

בכנס מקור ראשון והמרכז האקדמי לב שמתקיים בירושלים, תקף שר האוצר את השר לביטחון לאומי כשטען כי המשטרה נכשלה באיסוף כלי נשק בלתי חוקיים בחברה הערבית • סמוטריץ' ביקר בחריפות את "מי שאמון" על המשטרה, מבלי להזכיר שמות • בן גביר הגיב: "כשהילדים של כולנו בחזית, חייבים להיות מאוחדים ולא להיגרר למתקפות אישיות"

סמוטריץ' ובן גביר. לא מיישירים מבט. צילום: יהודה פרץ

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', התארח הבוקר (ראשון) בכנס "בין ביטחון לטכנולוגיה" של מקור ראשון והמרכז האקדמי לב, שמתקיים בירושלים, ותקף את שותפו הפוליטי לשעבר, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

סמוטריץ' במתקפה על בן גביר: "נכשל טוטאלית בחברה הערבית", צילום: אורן בן חקון

מבלי להזכיר את שמו של בן גביר, סמוטריץ' התייחס לפשיעה בחברה הערבית, ואמר בוועידה כי "המשטרה, ומי שאמון עליה, נכשלים טוטאלית".

לא בדיבורים ובהכרזות, אלא במעשים

סמוטריץ' התייחס ל"חזית הפנים" של ערביי ישראל, ועל הניסיון האיראני לצרף אותם למאבק נגד ישראל, כך לדבריו. הוא הוסיף: "אנחנו נדרשים כאן לאימוץ מאמץ גדול במעשים ולא בדיבורים ובהכרזות. לא פותרים את זה בתוספת נשקים לכיתות כוננות".

וועידת "בין ביטחון לטכנולוגיה" של "מקור ראשון" והמרכז האקדמי לב, צילום: אורן בן חקון

"עוד חזית שאסור להתעלם ממנה בסל האיומים היא החזית הפנים של ערביי ישראל", אמר שר האוצר. "האיראנים בונים על הצטרפותם ואנחנו רחוקים מלעשות מה שצריך כדי לנטרל את הסיכון הזה מראש. צריך לאסוף את כלי הנשק ולמגר את התופעה. זה מסוכן מבחינות מסוימות עוד יותר ממה שמעבר לגבול".

סמוטריץ', כאמור, תקף את השר לביטחון לאומי מבלי להזכיר את שמו ואמר כי "מאות אלפי כלי נשק ואמל"ח בלתי חוקי, שברגע האמת אמורים לפי השאיפה האיראנית להשתלב בתוכנית הכיבוש, מסתובבים חופשי. בעניין הזה המשטרה ומי שאמון על כך נכשלים טוטלית. נדרש כאן ריכוז ומאמץ - לא בדיבורים והכרזות, אלא במעשים".

"המשטרה ומי שאמון עליה נכשלים טוטאלית". סמוטריץ' במתקפה על בן גביר, צילום: אורן בן חקון

עוד אמר סמוטריץ' כי למשטר האיראני יש תכנית סדורה להשמדה קונבנציונלית של מדינת ישראל. "שנים מערכת הביטחון שלנו היתה עיוורת לאיום הזה ופשוט קראה לא נכון את המפה. עכשיו אנחנו מבינים את זה וחייבים לתרגם את זה למסקנות, לתכנית עבודה, להצטיידות ובניין כוח, לכללי התנהגות ברורים של 'עשה' ו'לא תעשה'".

המטרה - השמדה מוחלטת של חמאס

"תכנית ההשמדה האיראנית מבוססת על מכת אש עצומה של עשרות אלפי טילים לכל רחבי הארץ בבת אחת ממקומות רבים בהם האיראנים בונים פרוקסיז בכל רחבי המזרח התיכון, בשילוב כיבוש קרקעי ממספר זירות, כולל זירות פנים", אמר.

"נדרשים כאן לאימוץ מאמץ גדול במעשים ולא בדיבורים ובהכרזות". סמוטריץ', צילום: אורן בן חקון

בנוגע לעזה ולחזית הצפונית, אמר שר האוצר: "חמאס משמש פרוקסי של איראן. המטרה המידית חייבת להיות השמדה מוחלטת של חמאס כדי לשלול יכולת שיקום מהירה שלו וחזרה אל הזירה".

לדברי סמוטריץ': "פרוקסי נוסף של איראן בגבולותינו הוא חיזבאללה", סמוטריץ' טען כי "אין מנוס ממלחמה חדה ומהירה כדי להוציא אותו מהמשחק ולשלול יכולת שלו להיות חלק מהתכנית הזו בשנים הקרובות".

"לא להיגרר למתקפות אישיות". בן גביר, צילום: אורן בן חקון

"למלחמה בלבנון יהיו מחירים, ואני לא מיקל ראש בכך, אבל כל מחיר שנשלם היום יהיה הרבה פחות ממה שנידרש לשלם בעתיד אם לא נפעל," שר האוצר סיכם ואמר כי "אחרי שנים של קונספציה מבוססת קניית שקט מלאכותי בהווה במחיר משכון העתיד, הגיע הזמן לשנות תפיסה".

השר בן גביר לא נשאר חייב וענה: "כשהילדים של כולנו מאוחדים בחזית, אנחנו חייבים להיות מאוחדים ולא להיגרר למתקפות אישיות. הדברים של שר האוצר גורמים לשמאל לחכך ידיים בהנאה. למרות ההשתלחות מהשמאל ולצערי גם משותפים לדרך נמשיך בפרויקט כיתות הכוננות, חלוקת הנשקים והרתעת המחבלים בכלא בכל הכוח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר