אדלשטיין עשה שרירים, גלנט עקץ וברקת ביקר במרומז: בכירי הליכוד נגד נתניהו

בתוך פחות מיממה • יו"ר ועדת החוץ וביטחון לא התרשם מהשיחה הקשה אחרי שדחה את ההכרעה על חוק הגיוס - ועיכב את ההצבעה על הארכת גיל הפטור מהמילואים • ליד הבית הלבן, שר הביטחון ביקר את הסרטון של נתניהו על עיכוב משלוחי הנשק: "מחלוקות פותרים בחדרים הסגורים" • ושר הכלכלה, על פי ההערכות, כיוון גם לרה"מ כשאמר שיש מי ש"מנסה לתקוע מקלות בגלגלי הרפורמה שלו"

ברקת, אדלשטיין, גלנט ונתניהו. צילום: אורן בן חקון, אורי לנץ

כוח ההרתעה של ראש הממשלה בליכוד נפגע? בתוך פחות מיממה שלושה בכירים במפלגה לא מסתירים את הביקורת על בנימין נתניהו, ונרתעים לתקוע לו מקלות בגלגלים.

הראשון היה ח"כ יולי אדלשטיין, שאתמול הכריז שלא יעלה להצבעה בוועדת חוץ וביטחון – שבראשה הוא עומד – את ההצבעה על חוק הגיוס "בהיעדר הסכמה רחבה". המהלך גרר שיחה קשה ביוזמת ראש הממשלה, שהגיעה דקה בלבד לאחר אותה החלטה.

אדלשטיין על חוק הגיוס: "החוק יעבור בהסכמה רחבה - או שלא יעבור בכלל" // צילום: ערוץ הכנסת

אנשים ששמעו את השיחה תיארו אותה כ"אסרטיבית". נתניהו דרש להבין את פשר התנאי של אדלשטיין, שהסביר מנגד כי הרעיון הוא לחשק את האופוזיציה שתצביע בעד החוק. אדלשטיין אמר עוד כי הוא לא מבין למה לתקוף אותו ולא לתקוף את האופוזיציה. והוסיף כי אם התדרוכים נגדו יימשכו הנושא זה "לא ייגמר טוב".

איים שיפסיקו את התדרוכים נגדו. ח"כ יולי אדלשטיין בוועדת חוץ וביטחון, צילום: אורן בן חקון

אלא שלמרות השיחה הקשה, אדלשטיין הודיע היום כי חוק הארכת גיל הפטור ממילואים גם כן לא יעלה בוועדה להצבעה, גם כן בנימוק של "היעדר הסכמה רחבה".

שני היה שר הכלכלה ניר ברקת, שתקף גורמים מבלי לנקוב בשמם, אך בין היתר התכוון לנתניהו על פי הערכות גורמים המעורים בפרטים.

תקף במרומז. השר ברקת במליאת הכנסת, צילום: אורן בן חקון

בהקשר להתקדמות הרפורמה שלו "מה שטוב לאירופה, טוב לישראל" טען מעל בימת הכנסת שאף שיש "תמיכה מקיר לקיר ברפורמה" בכנסת, "יש מי שמנסה לתקוע לה מקלות בכוונת מכוון, ולהרוג אותה".

השר ניר ברקת: "יש גורמים שמנסים להרוג את הרפורמה שלי" // צילום: ערוץ הכנסת

כמעט במקביל אליו היה זה שר הביטחון יואב גלנט, מתנגד בולט לנתניהו במפלגה, שליד הבית הלבן עקץ את ראש הממשלה על הסרטון מהשבוע שעבר של נתניהו, שבו נתן פומבי למשבר המשלוחים עם ארה"ב.

גלנט עוקץ אץ נתניהו: "את המחלוקות אנחנו פותרים בחדרים סגורים" // צילום: אלעד מלכה

"יש לנו מטרות משותפות, יש לנו יעדים משותפים ולפעמים אנחנו גם חלוקים על הדרכים באשר להשיג אותם. את המחלוקות אנחנו פותרים בחדרים סגורים, בצורה משותפת וטוב שכך", אמר גלנט.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר