אדלשטיין על חוק הגיוס: "החוק יעבור בהסכמה רחבה - או שלא יעבור בכלל"

לאחר החלטת בג"ץ כי יש לגייס את בני הישיבות, במהלך הדיון בוועדת החוץ וביטחון אמר יו"ר הוועדה: "מכיוון שאני יודע שפסיקת בג"ץ לא תביא אפילו מתגייס אחד - אני אמשיך את הדיונים" • גורמים בסביבתו: "לא יאפשר לאף צד לשחק משחקים פוליטיים"

אדלשטיין על חוק הגיוס: "החוק יעבור בהסכמה רחבה - או שלא יעבור בכלל" // ערוץ הכנסת

ועדת חוץ וביטחון התכנסה היום (שלישי) לדון בחוק הגיוס, זאת לאחר פסיקת בג"ץ כי יש לגייס את בני הישיבות. במהלך הדיון התייחס יו"ר הוועדה ח"כ יולי אדלשטיין לחוק הגיוס, אותו ממשיכים לקדם בממשלה ואמר "מכיוון שאני יודע שפסיקת בג"ץ לא תביא אפילו מתגייס אחד - אני אמשיך את דיוני הוועדה בדרך לחוק נכון, מוסכם והיסטורי".

בהתייחס להחלטה על העלאת גיל הפטור אמר: "גם אם אנחנו מחר נגייס עשרת אלפים חרדים, הם לא יהוו תחליף לאותם אנשים שאליהם מכוון החוק של העלאת גיל הפטור. זאת התמונה שהוגשה ע"י צה"ל". 

אדלשטיין בוועדת חוק וביטחון, צילום: אורן בן חקון

"כולם רוצים לקדם את החוק מהר ואני בראשם. משגעים אותי לעלות את זה מהר ולגמור עד סוף המושב", אמר אדלשטיין והדגיש: "אני לא מייצג את צה"ל. גיל הפטור או שיעבור בהסכמה רחבה בוועדה הזו או שלא יעבור. אני לא מתכוון להיות ילד כאפות של אף אחד. אם שני הרמטכ"לים יבואו ויגידו ויסתכלו לנציג צה"ל שיושב כאן ויגידו 'אדוני הנכבד, אנחנו לא מאשרים את גיל הפטור', בא לציון גואל. אני לא מתכוון לעשות גיוס קואליציוני להעביר את גיל הפטור".

ח"כ פנינה תמנו שטה השיבה: "הבקשה שלי שגם החוק הזה (חוק הגיוס) לא יעבור אם לא תהיה הסכמה רחבה בוועדה". אדלשטיין: "הוא לא יכול לעבור אם אין הסכמה רחבה".

ועדת חוץ וביטחון, צילום: אורן בן חקון

גורמים בסביבת ח"כ אדלשטיין אומרים כי אין כל חדש באמירתו שחוק הגיוס יעבור בהסכמה רחבה בלבד. "כבר חודשיים אדלשטיין אומר את זה. יש פה אירוע גדול עם ניסיון אמיתי וסיכוי גדול להגיע להסכמות בסוגיה הקשה הזו, אחרי עשרות שנים. בגלל שזו הזדמנות היסטורית, אדלשטיין לא יאפשר לאף צד לשחק משחקים פוליטיים. גם הצבא יידרש לתשובות מלאות ומדויקות ולא יהיו עוד מריחות", אמר מקורב לאדלשטיין.

הדיון שהתקיים היום בוועדה הוא בהמשך להחלטה על החלת דין הרציפות שעברה לפני כשבועיים ומאפשרת המשך עבודה על חוק הגיוס שעלה בתקופת שלטון בנט-גנץ, ולהביאו לקריאה שנייה ושלישית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר