אושר בקריאה ראשונה: המליאה הצביעה בעד העלאת גיל הפטור ממילואים

לאחר יום טעון במליאה שהיה גדוש בהאשמות ועלבונות הדדיים, מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את העלאת גיל הפטור ממילואים • החוק נועד להאריך את שירות המילואים לחיילים בתפקידים במערך הלוחם עד גיל 41, 46 או עד גיל 50 בהתאם לתפקיד משרת המילואים

פעילות כוחות הביטחון באיו"ש. צילום: דובר צה"ל

יום גדוש באירועים, הטחת עלבונות והאשמות הדדיות במליאת הכנסת. המליאה אישרה הערב (שני), בקריאה ראשונה את הצעת החוק להעלאת גיל הפטור ממילואים ברוב של 51 מול 47.

נתניהו במליאת הכנסת. מותקף ומתקיף, צילום: אורן בן חקון

הדיונים החלו מוקדם יותר היום על רקע דרישת 40 חברי כנסת מהאופוזיציה (דיון "40 חתימות" המחייב את נוכחותו של ראש הממשלה), לכנס את המליאה לדיון תחת הכותרת "ראש הממשלה מוביל ממשלה כושלת". במליאה נאמו בין השאר יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, השר לשעבר גדעון סער, יו"ר רע"מ מנסור עבאס ועוד.

אתמול (ראשון), ברגע האחרון, ומבלי שהנושא היה על סדר היום שלה, החליטה הממשלה לקדם את חוק הארכת שירות המילואים לקראת אישור בכנסת. החוק נועד להאריך את שירות המילואים לחיילים בתפקידים במערך הלוחם עד גיל 41, 46 או עד גיל 50 בהתאם לתפקיד משרת המילואים.

הביקורת על הצעת החוק הגיעה מצידן של אמהות ללוחמים מארגון "אמא ערה". "בזמן שהילדים שלנו ממלאים את צו המילואים השני והשלישי, המדינה מכבידה את הנטל שעל כתפיהם, ובמקביל - מאפשרת לאחרים להשתמט", אמרו. 

מילואימניקים בשטח כינוס (למצולמים אין קשר לכתבה). "עוד ועוד משימות על המשרתים", צילום: שמואל בוכריס

"כמו גנבים בלילה אישרה ממשלה שחלקה הלא מבוטל לא שירת יום מימיו בצה״ל את העלאת גיל הפטור. אותה ממשלה שהפילה בשבוע שעבר הצעת חוק למתן נקודת זיכוי לנשות חיילי מילואים, אותה ממשלה שלא מוציאה צווי גיוס לחרדים בניגוד לחוק, ממשיכה להפיל עוד ועוד משימות על המשרתים", הגיבה תנועת "אמהות בחזית". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר