סמוטריץ' דורש מנתניהו לאשר טלפונית סנקציות על הרש"פ

הסיבה: הובטח לו לקבל החלטה בנושא בישיבת הקבינט הבאה – וזו לא כונסה עד עתה • בין היתר, דורש שר האוצר לשלול היתרי VIP לבכירי הרש"פ, לאכוף בנייה בלתי חוקית בשטחי B ולשלול ויזות מבכירים ברש"פ

סמוטריץ' ונתניהו (ארכיון). צילום: חיים צח, לע"מ

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ שיגר אתמול מכתב לרה"מ בנימין נתניהו, ובו דרש לאשר בקבינט המדיני־ביטחוני, טלפונית ובהקדם, צעדים משמעותיים נגד הרשות הפלשתינית בתגובה לצעדים הבינלאומיים האחרונים שנקטה נגד ישראל.

בישיבת הקבינט הקודמת אמר שר הביטחון יואב גלנט, בתשובה להצעת סמוטריץ', כי יש לבחון את הדברים. נתניהו הודיע כי החלטה תתקבל בישיבת הקבינט הבאה. באורח פלא - מאז לא התכנס הקבינט, ושתי ישיבות שתוכננו להתקיים ביום חמישי האחרון ואתמול - בוטלו.

אמר שיש לבחון את הדברים, גלנט, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

לאור שרשרת הביטולים ומה שנראה כמו התחמקות מהכרעה - דורש סמוטריץ' להביא את הסנקציות המוצעות לאישור טלפוני של שרי הקבינט ולמנוע דחייה נוספת.

היוזמה התחילה במאי

במכתבו כתב סמוטריץ׳ לראש הממשלה: "שוב ושוב נדחית החלטת הקבינט שבנדון, במה שנראה כגרירת רגליים שלא ניתן לקבל. בהיעדר תגובה אפקטיבית וכואבת נגדה, הרש"פ ממשיכה במלחמתה המשפטית נגד מדינת ישראל, ומדינות נוספות מצטרפות לאלו המכירות חד־צדדית במדינת טרור פלשתינית שתסכן את קיומה של מדינת ישראל. כך, למשל, הצטרפותה בסוף השבוע של ארמניה לארבע המדינות שהודיעו בשבועות האחרונים על הכרתן במדינה פלשתינית. תגובה חריפה ומהירה חיונית כדי לעצור את הסחף ולהבהיר את מחירם של צעדים חד־צדדיים.

השר סמוטריץ' (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

"אשר על כן, אני דורש לכנס את הקבינט עוד היום, כדי לאשר את הצעדים שעליהם הסכמנו במהלך עבודת המטה שהוביל המל"ל ואצלך, במקביל להמשך בחינה וקידום של צעדים נוספים. ככל שמסיבה כלשהי לא ניתן לכנס את הקבינט פיזית עוד היום, ומאחר שההחלטה כבר הועלתה לדיון בישיבת הקבינט הקודמת ונדחתה רק בשל בקשת שר הביטחון לשם עיונו בה, אבקשך לאשרה במשאל טלפוני בין חברי הקבינט". שר האוצר חתם את מכתבו בכך ש״לא אוכל להסכים להמשך דחיית ומסמוס ההחלטה".

כבר חודש ימים מנסה סמוטריץ' לקדם סנקציות נגד הרשות הפלשתינית, שמחוללת מאבק מדיני עיקש נגד מדינת ישראל על רקע הטבח בעוטף, והובילה לכך שכמה מדינות מכירות במדינה פלשתינית ללא תהליך מול ישראל. מה שהתחיל ביוזמה בסוף חודש מאי, הגיע לדיון בקבינט רק לפני שבוע על רקע עזיבתם של גנץ ואיזנקוט את הממשלה. בין היתר, דורש סמוטריץ' לשלול היתרי VIP לבכירי הרש"פ, לאכוף בנייה בלתי חוקית בשטחי B ובשמורה ההסכמית במדבר יהודה, לשלול ויזות מבכירים ברש"פ, ולצד זה גם להסדיר ארבעה יישובים חדשים ביהודה ושומרון.

נתניהו בישיבת הקבינט (ארכיון), צילום: חיים צח לע"מ

בתום ישיבת הקבינט המדיני־ביטחוני לפני שבוע אמר סמוטריץ' כי "מסיבות טכניות ההצעה לא עלתה להצבעה אתמול, ואני מצפה מראש הממשלה, כפי שסוכם, לקדם את ההצעות עוד השבוע. תדע כל מדינה שמשתפת פעולה עם הפעילות האנטי־ ישראלית ומכירה ברשות הפלשתינית כמדינה, כי היא מסייעת למפעל הציוני ולחיזוק ההתיישבות היהודית בארץ. אם לא נעמיק כאן שורשים, הנוחבות יגיעו לכאן. זה בדיוק מה שמנסה לעשות הרשות - להקים כאן טבעת חנק על מדינת ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר