בן גביר סירב להצעת נתניהו להיות נוכח בסקירות ביטחוניות - תמורת תמיכה בחוק הרבנים

השר ביקש להיות חבר בצוות המנהל, בסגנון הקבינט המצומצם של גנץ ואיזנקוט • בליכוד ביקשו להבהיר: רה"מ אמר לבן גביר: מי שרוצה להיות שותף לצוות התייעצות ביטחוני מצומצם חייב להוכיח שהוא לא מדליף סודות מדינה • מעוצמה יהודית עקצו: תומכים בחוק הפוליגרף ובלבד שיחול גם על בעלי קוצב לב • מהמחנה הממלכתי נמסר: "מי שסבור שיש שר שמדליף סודות מדינה, לא נותן לו את השליטה על משטרת ישראל, וחברות בקבינט"

בן גביר: "הפרישה של גנץ היא גם הזדמנות מאוד מאוד גדולה" // ערוץ הכנסת

חילופי מהלומות בין רה"מ והליכוד לבין בן גביר ועוצמה יהודית: במסגרת הניסיון לפתור את משבר הרבנים, הציע אמש (שלישי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשר בן גביר חברות בפורום מצומצם יותר מהקבינט המורחב, שיקבל סקירות נרחבות. בן גביר דחה את ההצעה בטענה כי הוא רוצה להיות בצוות המנהל, בסגנון הקבינט המצומצם של גנץ ואיזנקוט ולא בצוות שרק מקבל סקירות.

הקבינט הביטחוני, צילום: אבי אוחיון לעמ

במהלך השיחות אמש בניסיון לפתור את פלונטר חוק הרבנים, שוחח נתניהו עם בן גביר במטרה לשכנע אותו להורות לחבר ועדת החוקה ממפלגתו של בן גביר, יצחק קרויזר, להצביע בעד החוק ולהעביר אותו.

בן גביר דרש בתמורה להיכנס לצוות הניהול המצומצם של המלחמה, שנשאר מאז עזיבת גנץ ואיזנקוט. נתניהו הציע לו חברות בפורום מצומצם, שם יוכל לקבל סקירות נרחבות ומידע משמעותי יותר, אך בן גביר סירב בטענה כי אינו מעוניין רק במידע אלא בניהול המלחמה בפועל, לכך נתניהו אינו מסכים.

מהליכוד נמסר בתגובה: "הפרסום רצוף אי-דיוקים. ראש הממשלה נתניהו אמר לשר בן גביר דבר פשוט: 'מי שרוצה להיות שותף לצוות התייעצות ביטחוני מצומצם חייב להוכיח שהוא לא מדליף סודות מדינה או שיחות פרטיות'".

בעוצמה יהודית עקצו: "עוצמה יהודית תומכת בחוק הפוליגרף לחברי הקבינט וקוראת לראש הממשלה לקדם אותו במהירות, ובלבד שיחול גם על בעלי קוצב לב. עוצמה יהודית קוראת לבצע בדיקה כיצד דלפו חומרים מהקבינט הקטן". מהמחנה הממלכתי נמסר: "מי שסבור שיש שר שמדליף סודות מדינה, לא נותן לו את השליטה על משטרת ישראל, וחברות בקבינט"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר