"פיון של דרעי ונתניהו": ח"כ גוטליב זועמת על הדחתה מוועדת חוקה; בעוצמה יהודית מחו על הכוונה להיתמך בח"כים ערביים

גוטליב הגיבה בכעס להחלפתה ותקפה את יו"ר הכנסת אופיר כץ • "עוד לא יבשה הדיו על פרסומי הקודם והודיע לי ח״כ אופיר כץ שהוא מוציא אותי מוועדת חוקה, אין לו סמכות לעשות זאת בלי ועדת הכנסת אבל הוא עושה זאת בכל זאת" • ח"כ סעדה שהוחלף אף הוא: "שום סנקציה או הפחדה לא ישנו את עמדתי האידיאולוגית"

גוטליב נגד נתניהו. צילום: יונתן זינדל

‏הקואליציה החליטה הערב (שלישי) באופן חד צדדי להחליף את חברי הכנסת טלי גוטליב ומשה סעדה בוועדת חוקה כדי להצליח להעביר מחר את ההצבעה על חוק הרבנים. אלו שיחליפו את גוטליב וסעדה יהיו חברי הכנסת אופיר כץ וצגה מלקו.

טלי גוטליב הגיבה בזעם להחלפתה ופנתה לקהל מצביעי הליכוד: "עוד לא יבשה הדיו על פרסומי הקודם והודיע לי ח״כ אופיר כץ שהוא מוציא אותי מוועדת חוקה, אין לו סמכות לעשות זאת בלי ועדת הכנסת אבל הוא עושה זאת בכל זאת. בוחרי הליכוד אני מתביישת שיו״ר הקואליציה אופיר כץ הוא פיון של דרעי ונתניהו. משרתם של אדונים. בידיים שלכם לבחור חברי כנסת אמיצים שעובדים עבורכם ולא עבור אריה דרעי וסמוטריץ' שמחוקקים בזמן מלחמה את חוק הג׳ובים המושחת. גועל נפש". 

יו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ, צילום: אורן בן חקון

עוד הוסיפה: "אריה דרעי רשום בפניך. אמנם אתה רוצה שאח שלך יקבל איזה מינוי, אחלה והבטחת לסמוטריץ' הבטחות ואצלך מטרה מקדשת כל אמצעי. הענישו אותי והוציאו אותי מוועדת חוקה כדי שאתה תעביר את חוק הרבנים. אני רואה אותך ורואה לך. ממליאת הכנסת כבר לא תוכל להוציא אותי. שם לא רק אני אצביע נגד. תזכור רק מה שאמרו חז״ל, (בכל זאת אתה אמור לזכור כי כולם קוראים לך רב ומעולם לא תיקנת אותם) היזהרו בבני עניים כי מהם תצא תורה".

ח"כ משה סעדה הגיב אף הוא להחלפתו ואמר: "כפי שהודעתי כבר אתמול - אני מתנגד לחוק הרע הזה ולעיתוי הרע שהוא מובא בו, ושום סנקציה או הפחדה לא ישנו את עמדתי האידיאולוגית. לא אקבל מצב בו בשעת מלחמה מובא חוק שמטרתו לייצר מאות משרות רבניות. ואם לא די בכך, בגלל הכניעה למפלגת ש״ס, בני הציונות הדתית חובשי הכיפות הסרוגות שמחרפים נפשם בשדה הקרב, לא יהיו יכולים להתמנות לתפקידי רבני עיר. מצב זה הוא בלתי מתקבל על הדעת.

"ראינו היום בוועדת חוקה ראשי ערים, גם כאלו המייצגים את מפלגת הליכוד, שזועקים כנגד העוולה שהחוק הזה מייצר ואני גאה לעמוד לצידם ולצד רוב הציבור גם במחיר הדחה מהועדה. מתחילת המלחמה אני מבקר את הממשלה בכל פעם שהיא סוטה מהערכים בהם אני ורובם של מצביעי הימין דוגלים בהם, ואמשיך למלא את תפקידי ללא מורא". 

ח"כ משה סעדה, צילום: אורן בן חקון

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב להחלפה: "כמה רחוק מוכן נתניהו לזחול בשביל החרדים בשביל לשמור על הקואליציה שלו. כמה חברי כנסת בליכוד עוד ימשיכו לספוג בשביל החרדים. השתמטות. ג׳ובים. אין גבול. שתישרף המדינה העיקר שיהיו עוד רבנים".

מארגון עתים נמסר: "ההצבעה שנקבעה מחר בבוקר היא ניסיון מחטף של ח"כ רוטמן להלך אימים על חברי הקואליציה. רוטמן ומפעיליו דרעי וסמוטריץ'- שמצליחים שוב לסחוט את נתניהו לטובת האינטרסים האפלים שלהם- מכירים רק את הדרך הדורסנית והמפלגת ומוכנים לשרוף את המדינה בשביל עוד ג'ובים לאנשי שלומם. כפי שכבר נאמר היום בוועדה על ידי ראשי הערים, הקואליציה מעדיפה לקדם חקיקה יקרה ומגוחכת בניגוד לרצון הציבור, במקום לסייע ליישובים בקו עימות בזמן מלחמה. החלטת הליכוד להחליף את נציגיהם בוועדה היא חסרת אחריות ומנותקת לחלוטין מצרכי הציבור".

לפיד, צילום: יונתן זינדל/פלאש90

"לא ניתן יד לדיל פוליטי"

בתוך כך, בקואליציה יצטרכו ככל הנראה להסתמך על הקולות הערביים - שלכל הפחות יימנעו מהצבעה כדי לאפשר לחוק הרבנים לעבור. על פי דיווחים, בסביבת ש"ס הודו כי שהח"כים הערבים אכן יימנעו בהצבעה. 

בעוצמה יהודית לא אהבו את שיתוף הפעולה ותקפו: "לא ניתן יד לדיל פוליטי בין נתניהו ודרעי לחבר ועדת חוקה מנסור עבאס שהסכים להימנע בהצבעה על חוק הרבנים של ש"ס. מקווים שגם בליכוד לא יתנו יד לדיל כזה".

מתנועת ש״ס נמסר בתגובה: "מדובר בשקר מוחלט. ש״ס לא עשתה שום הסכם עם אף מפלגה ערבית או כל מפלגה מסיעות האופוזיציה לתמיכה בחוק הרבנים, ומצפה להעביר את החוק בתמיכת 64 אצבעות הקואליציה בלבד.

"איתמר בן גביר כדרכו הנלוזה מפיץ שקרים במטרה לסחוט את ש״ס לקבל מינוי רבנים שהוא חפץ בהם, או מינוי רב ראשי כזה או אחר, בניגוד לכללים. מהלך זה לא יצלח. ש״ס מצפה שההסכם הקואליציוני שנחתם עמה יקוים, ואם איתמר בן גביר החליט להפר משמעת קואליציונית ולהצביע נגד החוק - האחריות תהיה עליו בלבד".

עוצמה יהודית בתגובה להודעת ש"ס: "ש״ס מתורגלים בדילים בעייתיים עם מפלגות תומכות טרור עוד מימי אוסלו. עוצמה יהודית לא תיתן יד לדיל ביבי-דרעי-עבאס".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר