ברוב של 63 מול 57: הכנסת אישרה את החלת דין הרציפות על הצעת חוק הגיוס, גלנט התנגד

שר הביטחון הצביע נגד החוק שיאפשר לקדם פטור מגיוס לחרדים • ראש הסגל של נתניהו הגיב: "חוצפן, צריך לפטר אותו" • החוק יעבור להכנות לקראת קריאה שנייה ושלישית

מליאת הכנסת דנה בהחלת הרציפות על חוק הגיוס . צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

גלנט הצביע נגד, באופוזיציה מחאו כפיים: הכנסת אישרה הערב (שני) את החלת דין רציפות בחוק הגיוס שקודם בכנסת הקודמת ברוב של 63 חברי כנסת בעד לעומת 57 נגד. האישור מאפשר להמשיך לעבוד על החוק בוועדת חוץ וביטחון לקראת הצבעות בקריאה שנייה ושלישית.

גלנט מצביע נגד החלת דין הרציפות על חוק הגיוס

ראש הסגל של ראש הממשלה נתניהו צחי ברוורמן נשמע אומר על שר הביטחון הערב: "חוצפן, צריך לפטר אותו". 

עם אישור החלת דין הרציפות גלנט צייץ בחשבון ה-X שלו: "עם ישראל מייחל להסכמות - שינויים לאומיים מבצעים בהסכמה רחבה. אסור לנו לעשות פוליטיקה קטנה על גבם הגדול של לוחמי צה״ל".

דיון בהחלת דין הרציפות לחוק הגיוס, צילום: אורן בן חקון

"השיקול המרכזי יהיה מתן מענה אמיתי ומדויק לצרכי צה"ל ועל צרכי הביטחון של מדינת ישראל", אמר יו"ר ועדת החוץ והביטחון יולי אדלשטיין לאחר ההצבעה. "זוהי נקודת מפנה היסטורית עבור עם ישראל. זה הכרחי ואין לנו שום ברירה אחרת. כולנו צריכים צה"ל גדול, יעיל וחזק וצה"ל גדול, יעיל וחזק צריך את כולנו".

גלנט עם עוזרו של גולדקנופף, צילום: אורן בן חקון

לפני תחילת ההצבעה שר הביטחון התייחס לשמועות לפיהן יעזוב את מפלגתו: "אני חבר ליכוד ונשאר בליכוד. וכל היתר הם לשונות רעות שרוצים להרוויח משהו פוליטי בשקרים. אני נציגם של חצי מיליון חיילים שמצפים מאיתנו שלא נעשה פוליטיקה קטנה על גכם.. יש עדיין זמן לאחדות ולהתאחד". בהמשך להצהרת גנץ אמש אמר: "לא הייתי מתואם איתו כשהוא נכנס לממשלה ולא כשהוא יצא ממנה. והוא עשה טעות שיצא מהממשלה בעת הזו". 

"ראש הממשלה והקואליציה הוכיחו הלילה שהם חזרו ל-6.10. בזמן מלחמה, כשחיילי צה"ל נלחמים על הבית, הם נאבקים להנציח את הפטור משירות. עוד לא מאוחר להעביר מתווה רחב וכולל שיספק את צורכי הביטחון והחברה", נמסר מטעם המחנה הממלכתי.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מ"יש עתיד" הגיב: אחד מרגעי החרפה הבזויים ביותר של כנסת ישראל אי פעם. בעיצומו של עוד יום קרב קשה ברצועה, ממשלת ההפקרות מעבירה חוק השתמטות וסרבנות. הכל פוליטיקה. אפס ערכים".

למרות הצבעת המפלגות החרדיות בעד המתווה, בש"ס וביהדות התורה צפויים לדרוש שינויים בהצעה לפני אישורה הסופי. בעבר כינו החרדים את ההצעה הנוכחית "חוק עלוב, מבזה, משפיל, אנטי יהודי".

"ניצחון אמיתי זה לשנות את סדרי העדיפויות הלאומיים"

גנץ התייחס לחוק בנאום הפרישה שנשא בראשון: "ניצחון אמיתי – זה לשנות את סדרי העדיפויות הלאומיים, להרחיב את מעגל השירות והמשרתים, ולוודא שישראל תוכל לאתגרים העומדים בפנייה - ולא להביא מחר למליאה, חוק שפוגע בביטחון המדינה בזמן מלחמה, בגלל חוב פוליטי".

גנץ, צילום: אורן בן חקון

החוק שמובא הוא למעשה חוק הגיוס שעבר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת ביוזמת גנץ. מטעמו של ראש הממשלה נמסר כי ההחלטה התקבלה "כדי לגשר על המחלוקות ולהביא להסכמה רחבה". גנץ, מנגד, הבהיר כי מדובר בחוק שהובא מראש כפתרון זמני שטוב לשעתו - ואינו מתאים לצורכי הצבא במלחמה שנפתחה הרבה לאחר מכן. "ישראל זקוקה לחיילים, ולא לתרגילים פוליטיים", תקף אז.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר