נתניהו לגנץ: "אל תצא מהממשלה"

ראש הממשלה פנה בחשבון ה-X ליו"ר המחנה הממלכתי, לאחר שהיום פג האולטימטום שהציב • גם דרעי הצטרף לקריאה: "לא העת לבחירות" • גנץ: "אני אומר לראש הממשלה ולכלל ההנהגה – גם היום עלינו להביט באחריות על איך נכון ואפשר להמשיך מכאן"

נתניהו וגנץ (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

ראש הממשלה פנה הערב (שבת) בקריאה ליו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ והפציר בו "לא לצאת מהממשלה". 

"זו העת לאחדות ולא לפילוג. עלינו להישאר מאוחדים בתוכנו אל מול המשימות הגדולות שעומדות בפנינו. אני קורא לבני גנץ - אל תצא מממשלת החירום. אל תוותר על האחדות", כתב ראש הממשלה בחשבון ה-X.

הערב כזכור אמור לפוג האולטימטום שהציב גנץ לפני כמה שבועות. עם זאת, לאחר שחרור ארבעת החטופים הוא דחה את הצהרתו.

יו״ר ש״ס הרב אריה דרעי הצטרף לקריאה של נתניהו וקרא לגנץ להישאר: "הודו לה׳ כי טוב כי לעולם חסדו. ברוך פודה ומציל! בלב נרגש ושמח אני מברך ראש הממשלה נתניהו על ההחלטה האמיצה ואת כוחות הבטחון על ביצוע המבצע הנועז לחילוץ ארבעת החטופים מלב עזה והשבתם לישראל בריאים ושלמים. ממשלת ישראל תמשיך לעשות הכל כדי להשיב את כל החטופים הביתה. בלב כואב אני משגר תנחומים כנים למשפחת המפקד הגיבור ארנון זמורה הי״ד שחרף את נפשו להצלת חיים. בהזדמנות זו אני קורא לשר בני גנץ, לחזור בו מכוונתו לפרוש מהממשלה. זו לא העת לבחירות! ישראל עדיין בעיצומה של מערכה מאתגרת בדרום ובצפון והאחדות הפנימית בתוכנו היא קריטית להמשך ניהול המלחמה, בחזית ובעורף. רק ביחד ננצח!".

גנץ עצמו פרסם הערב סרטון שבו אמר: "אזרחי ישראל, לפני שבוע דיברתי בכאב עם אביה של נועה ארגמני. דאגתו, ודאגת יתר המשפחות של אנדריי, שלומי ואלמוג, הומרה בשמחה ובהקלה גדולה.אכן, יש לנו סיבה לשמוח. יש לנו במה ובמי להיות גאים. אפשר לדמיין את הלם המשוחררים שברגע השתנה שוב עולמם, והפעם לטובה.

"חבריי ואני, יחד עם כל עם ישראל, שמחים עם משפחות השבים ומחזקים בעת הזו את המשפחות שעדיין ממתינות לשובם של יקיריהן. מדובר במבצע מורכב מאד שדרש אומץ רב מהמאשרים, מהמפקדים ובעיקר -מהמבצעים. אני מלא הערכה להם ושמח שהמבצע הצליח, והייתי מגבה אותו גם לו חלילה היה מסתיים אחרת. אני מבקש להביע את צערי על נפילתו בקרב של המפקד והלוחם הנועז פקד ארנון זמורה ז״ל ולחזק את משפחתו.

"לצד שמחת ההישג המוצדקת צריך לזכור, כי כלל האתגרים איתם מתמודדת ישראל, באשר להשבת יתר 120 החטופים והחטופות, ובאשר ליתר האתגרים הביטחוניים בכלל זירות המלחמה, מול האיזור, מול העולם כמו גם מבית פנימה - נותרו כשהיו. ולכן, אני אומר לראש הממשלה ולכלל ההנהגה – גם היום עלינו להביט באחריות על איך נכון ואפשר להמשיך מכאן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר