המחנה הממלכתי הגישה הצעה לפיזור הכנסת: "בחירות באוקטובר"; בליכוד תקפו: "פרס לסינוואר"

ח"כ פנינה תמנו שטה, הגישה הצעת חוק לפיזור הכנסת, בהמשך למהלך שמוביל גנץ להגיע לבחירות בהסכמה רחבה • "שבעה באוקטובר הוא אסון שמצריך מאיתנו לחזור ולקבל את אמון העם, להקים ממשלת אחדות רחבה ויציבה" • בן גביר עקץ: "מגיש הצעה חוק לפיזור, אבל נשאר בממשלה"

השר גנץ. צילום: אורן בן חקון

סיעת המחנה הממלכתי, הגישה היום (חמישי) הצעת חוק לפיזור הכנסת, זאת בהמשך למהלך שמוביל השר בני גנץ לקיים בחירות בהסכמה רחבה בחודש אוקטובר. החוק של המחנה הממלכתי יוכל להגיע להצבעה בקריאה טרומית בכנסת רק 45 יום אחרי שהונח. משמע - ללא קיצור ימי ההנחה (שסביר שלא יינתן על ידי הקואליציה) הצעת החוק תובא להצבעה סמוך מאוד לסיום כנס הקיץ של הכנסת.

השר בני גנץ: "ועדת חקירה ממלכתית צריכה לקום בהקדם"

ח"כ פנינה תמנו שטה, מגישת ההצעה מסרה: "שבעה באוקטובר הוא אסון שמצריך מאיתנו לחזור ולקבל את אמון העם, להקים ממשלת אחדות רחבה ויציבה שתוכל להוביל אותנו בבטחה מול האתגרים האדירים בביטחון, בכלכלה ובעיקר - בחברה הישראלית. הגשת הצעת החוק כעת, תאפשר לנו להעלות אותה עוד בכנס הנוכחי".

הליכוד בתגובה לגנץ: "בעיצומה של מלחמה ישראל זקוקה לאחדות ולא לפילוג. פירוק ממשלת האחדות הוא פרס לסינוואר, כניעה ללחצים הבינלאומיים ופגיעה אנושה במאמצים לשחרור חטופינו". במחנה המכלכתי דחו את האשמות הליכוד: ״מי שבוחר לפרק את ממשלת החירום בשעתה הקשה ביותר של המדינה - הוא ראש הממשלה נתניהו שבוחר פעם אחר פעם באינטרס האישי על פני הלאומי. כן, מדינת ישראל זקוקה לממשלה שמקדמת אחדות ולא שיסוי, החזרת חטופים, החזרת תושבי הצפון הביתה וחותרת לניצחון אמיתי, ולא סיסמאות שמוכרות חולצות. נתניהו, עוד לא מאוחר להתעשת - או שביחד ננצח - או שתמשיך לבדך בשיטת 'הפרד ומשול'.

השר לביטחון לאומי איתמר בו גביר עקץ: "מגיש הצעה חוק לפיזור, אבל נשאר בממשלה. גנץ והחלטות תמיד התקשו ללכת יחד".

הליכוד: "ישראל זקוקה לאחדות". נתניהו, צילום: אי.פי.אי

ההודעה מגיעה לאחר האולטימטום שהציב יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, על כך שיש להציג תוכנית פעולה להמשך המלחמה עד 8 ביוני, ולא המחנה הממלכתי תפרוש.

"נדרש שינוי – כאן ועכשיו", אמר גנץ. "נעשה את כל שצריך כדי לשנות מסלול, למנוע את ההתנגשות בחומת הסלעים – ולהבטיח שישראל תפליג בבטחה אל עבר ניצחון אמיתי. אני מאמין באחדות. נאבקתי עבור אחדות גם כאשר היו לכך מחירים גבוהים. אבל האחדות חייבת לבוא לידי ביטוי במעשים".

לדבריו, על קבינט המלחמה לגבש ולאשר תוכנית פעולה עד השמונה ביוני, שתוביל למימוש שישה יעדים אסטרטגים בעלי חשיבות לאומית: השבת החטופים, מיטוט שלטון חמאס ופירוז עזה, הקמת מנהלה אזרחית שתנהל את הרצועה, השבת תושבי הצפון ושיקום הנגד המערבי, קידום נורמליזציה עם סעודיה, ואימוץ מתווה שירות כך שכל הישראלים ישרתו את המדינה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר