מאסר ממושך וקנסות של מאות אלפי שקלים: העונשים החמורים שיוטלו על מעסיקי שב"חים

31 חברי כנסת תמכו בהצעה הקוראת להחמיר את עונשם של מי שמסיע, מלין או מעסיק שוהים בלתי חוקיים • יוזם ההצעה ח"כ פוגל: "תוסיף כלים נוספים לגורמי הביטחון להילחם בטרור ובכל אותם אלו שבצע כסף חשוב להם יותר מחיינו"

חמישה שב"חים מעזה נתפסו בפעילות של לוחמי המילואים של מג״ב || דוברות המשטרה

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק החמרת ענישה לסייעני שב״חים של ח"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית). לפי ההצעה תוחמר ענישתו של אדם שהסיע, הלין או העסיק שב״ח גם אם לא תמך בטרור הן בקנס שישלם והן במאסר. 31 חברי כנסת תמכו בהצעה אל מול 9 שהתנגדו.

בהצעת החוק של ח״כ פוגל הוצע להחמיר את הענישה בגין ביצוע עבירות של הסעה, הלנה והעסקה של שב״חים, כך שבעבירות בנסיבות רגילות עונש מאסר יוחמר לארבע שנים במקום שנתיים ובעבירות שנעברו בנסיבות מחמירות, למשל הסעה של שניים-שלושה שב״חים מי שמארגן או מנהל שירותי הסעה לשב״חים, תוחמר הענישה לשבע שנות מאסר במקום ארבע שנים.

מעצר השב"חים באום אל-פחם, צילום: דוברות המשטרה

 עוד קובעת הצעת החוק חובה על בעל הרכב לנקוט אמצעים סבירים למניעת עבירה של נהיגת שב״ח ברכבו, כאשר במידה ונעבירה העבירה קיימת חזקה לפיה הפר בעל הרכב את חובתו ואפשר לשוהה בלתי חוקי לנהוג ברכבו שלא כדין עוד קובעת הצעת החוק כי בית המשפט יהיה רשאי להורות על חילוט שלא יפחת מחצי משוויו של הרכב כמו כן, קובעת הצעת החוק קנסות מינימום, המגיעות לסכום מינימלי של 160,000 ש״ח אם מדובר בתאגיד.

ח"כ צביקה פוגל, צילום: אורן בן חקון

יוזם החוק חבר הכנסת צביקה פוגל יו״ר הוועדה לביטחון לאומי: "הצעת החוק שיזמתי החמרת ענישה לסייעני שב״חים תחמיר את הענישה ותוסיף כלים נוספים לגורמי הביטחון להילחם בטרור ובכל אותם אלו שבצע כסף חשוב להם יותר מחיינו". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר