ח"כ עמית הלוי נגד חברו לקואליציה: "נכנע ללחצי היועמ"שית שבמשך שנה מתעללת בחוק המורים והטרור"

בתחילת השנה אישרה ועדת החינוך, התרבות והספורט בראשות ח"כ יוסף טייב לקריאה ראשונה את הצעת החוק, שלפיה תיאסר העסקה של עובדי הוראה תומכי טרור, שמקדם הלוי • אלא שבמכתב חריף ששלח לחברי סיעת הליכוד, הוא מתאר כיצד טייב "החליט להישמע ל'משמעת הקואליציונית' המשפטית שלו, בקואליציה שהוא הרכיב עם היועמש"ית" • מלשכת טייב נמסר: "הטענה כי הגיעו להסכמות ולאחר מכן ח״כ טייב חזר מהן, הן שיקריות מיסודן ואלה דברים שלא היו מעולם"

ח"כ עמית הלוי. יוזמה שלו (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

חבר הכנסת עמית הלוי מהליכוד הביע היום (שני) זעם על התנהלות היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, שלטענתו מערימה קשיים בהעברת החקיקה שבה יוחלט האם תיאסר העסקה של עובדי הוראה תומכי טרור ויישלל תקציב מבתי ספר שעובדי חינוך בו הזדהו עם מעשי טרור. הוא שלח מכתב לחברי הסיעה, בו הוא מתאר את אכזבתו מח"כ יוסף טייב, יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט, שלדבריו נכנע ללחצי היועמ"שית לאחר שכבר הגיעו יחד לנוסח מוסכם של החוק.

פוענח פיגוע הדקירה בשכונת גילה בירושלים - המחבלים בני 17, 18, ו-19 (ארכיון) // דוברות המשטרה

כך פנה במכתבו הלוי, וטען: "אני שולח לכל חברי הסיעה, מאחר ומדובר בענין יסודי של ערכי התנועה שלנו, ומבקש שתצטרפו אלי בעניין זה. במשך שנה אני מקדם בוועדת חינוך חוק מובן מאליו, מי שמעורב בטרור לא יהיה מורה במדינת ישראל ובית ספר שמקיים פעילות תומכת טרור ייקנס. נשמע פשוט. זהו חוק שנכתב בדם יהודים רבים ונועד להציל יהודים רבים בעתיד".

"במשך שנים מערכות המדינה עסוקות בטיפול בטרור ולא בתשתיות שלו והחשובה שבהם התשתית החינוכית. כידוע לכם, בני 13, 14, 15 ו-17 השתתפו במסעות רצח בשבועות האחרונים. אלו תלמידים טובים של מורים רעים ושל מערכת חינוך שבה נלמדים בקביעות תכנים של אנטישמיות איסלמית קיצונית והסתה מובנית לטרור. ילד לא קם בבוקר, מתחמש בסכין ויוצא לשחוט עוברי אורח ברחוב סתם כך. זו תוצאה של תהליך ארוך של אינדוקטרינציה שמתרחשת במקום המעצב והמשפיע ביותר על תפיסת עולמו, בו הוא מבלה את מיטב שעות היום - בית הספר".

"נכנע ללחצים". ח"כ יוסף טייב, יו"ר ועדת החינוך (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

"חשבתי שהחוק יעבור מהר ובפשטות ומשרד החינוך יוכל ליישם אותו ולנקות את מערכת החינוך מזוהמת הטרור, שפוגעת גם פגיעה קשה בתלמידי החינוך הערבי בישראל", הוא אומר, ומוסיף: "אבל כל העובדות הללו לא ריגשו את הייעוץ המשפטי לממשלה וגם לא את הייעוץ המשפטי לכנסת. במשך שנה הם מתעללים בחוק הזה, זאת למרות כל הפשרות והנסיונות להגיע להסכמה סבירה".

בשלב זה הוא מתאר את התגלגלות העניינים מול ח"כ יוסף טייב: "ברביעי האחרון בלילה חשבתי לרגע שבא לציון גואל ואחרי עוד שני דיונים במליאת הוועדה ושני דיונים מתישים נוספים עד חצות עם יו"ר הוועדה חה"כ טייב, הגעתי איתו לנוסח מוסכם (פשרני עוד יותר מזה שסוכם עם יו"ר הקואליציה לאחר שהתערב לפני כ-3 שבועות). הנוסח הזה היה אמור לעלות היום לאישור נוסף של ועדת שרים לחקיקה ולהצבעה בקריאה שניה ושלישית השבוע. אבל בחמישי בצהרים הודיע לי עוזרו של חה"כ טייב, שהוא נכנע ללחצים של היועמ״שית של הוועדה, שקיבלה באופן מלא את הדרישות המוטרפות של היועצת המשפטית לממשלה בהרב-מיארה. אני נמנע מלהלאות אתכם כאן, מדובר על תוספות שמעקרות את תכלית החוק".

"דרישות מוטרפות". היועמ"שית גלי בהרב מיארה (ארכיון), צילום: הרצי שפירא

"אני מחדד את חומרת האירוע. זו לא פסילת חקיקה ע"י בג״צ, זו הזנה בכפייה של תוכן לתוך הצעת חוק, תוכן שביום מן הימים יקרא על ידי הייעוץ המשפטי ובית המשפט כ'כוונת המחוקק'. יש גבול, עד כאן", הוא תוקף.

"אם חה"כ טייב החליט להישמע ל'משמעת הקואליציונית' המשפטית שלו, בקואליציה שהוא הרכיב עם היועצת המשפטית לממשלה והיועצת המשפטית לוועדה, זה חמור מאוד בעיניי ולא יכול לעבור לסדר היום. למעשה, כל התבניות של יעוץ וחקיקה, שכבר מופעלות שנים כדי לנטרל כל חקיקה ממשלתית שלא מוצאת חן בעיני האוליגרכיה המשפטית חדרו לכנסת ועכשיו אנחנו גם לא יכולים לחוקק הצעות חוק פרטיות מהסוג הזה, מבלי להיכנע לתכתיבים שלהם".

הוא ממשיך ומספר על ההחלטה שקיבל: "זה לא יעלה על הדעת והעובדה שחה"כ טייב החליט להיכנע לגחמה המשפטית הזו, היא עניין שלו בלבד. אני מודה ליו"ר הקואליציה חה"כ אופיר כץ על מאמציו להשפיע על חה"כ טייב, אבל משעה שזה לא עלה בידו, בכוונתי לא לתמוך בשום הצעה שמעלה חה"כ טייב למליאה".

כלא קציעות. חלק מהאסירים הביטחוניים הם נערים. (אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה), צילום: טל כהן

"שלמות הקואליציה חשובה בעיניי בכלל ובעת מלחמה בפרט, ואני שומר עליה ככל יכולתי גם כשזה קשה, אבל לא ייתכן שמהלכי הקואליציה, בה הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר, יוכתבו בהתאם לתכתיבים של הדרג המשפטי שחבר כנסת ממפלגת ש״ס החליט להכנע אליהם".

בסיום דבריו הוא שב ומדגיש: "אני שב ואומר לא אתמוך בהצעות של חה"כ טייב השבוע ומעתה ואילך, אחרת אין בעיניי משמעות לתפקידנו כאן כשליחי ציבור".

מלשכת יו״ר ועדת החינוך ח״כ יוסי טייב נמסר: "צר לי שח״כ עמית הלוי החליט לסלף את האמת ולומר דברים שאינם נכונים, אבל כדאי שהציבור ידע את האמת. והנה היא - ח״כ טייב קיים בחודשים האחרונים דיונים רבים בנוגע להצעת החוק, הן בוועדות והן מאחורי הקלעים עם כלל הגורמים ביניהם ח״כ הלוי, לאור התעקשותו של ח״כ הלוי, למרות ההבנה של כל הגורמים כולל של שר החינוך בבעיה בנוסח החוק, לא הגיע הצעת החוק להצבעה בוועדה, הטענה כי הגיעו להסכמות ולאחר מכן ח״כ טייב חזר מהן, הן שיקריות מיסודן ואלה דברים שלא היו מעולם". 

עוד הוסיפו בלשכה: "גם ברגעים אלו ח״כ הלוי ממשיך בהתבצרותו לא מוכן לקבל את הצעת יו״ר הוועדה, ומנסה בלחץ תקשורתי להעביר את נוסח הצעת החוק אשר מזיקה ואינה תומכת ברעיון אשר לשמה נכתבה הצעת החוק. חשוב להדגיש כי ח״כ טייב תומך באופן מלא כי מורה התומך בטרור מקומו לא במערכת החינוך וצריך להיות מפוטר". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר