פרסום ראשון: ראשי רשויות יוזמים שביתה למען החטופים

במכתב שמועבר לחתימה בין ראשי ערים ומועצות, הם פונים אל יו"ר ההסתדרות כדי שיוביל מהלך להשבתת המגזר הציבורי • גורמים בשלטון המקומי: "מדובר בקומץ ראשי ערים שלא הצליחו לרתום את הרוב למהלך הזה ולכן כעת נראה שהוא חסר היתכנות"

מפגינים למען החטופים בתל אביב. צילום: גדעון מרקוביץ'

מכתב שמועבר בין ראשי ערים והגיע לידי "ישראל היום" מגלה כי נעשה ניסיון להשבית את הרשויות בימים הקרובים כחלק מהלחץ על הממשלה לקדם עסקת חטופים. המכתב שמופנה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד שהשתתף במחאה נגד הממשלה אמש (ראשון) בירושלים, דורש ממנו לפעול בכלים שברשותו כדי להשבית את השלטון המקומי ולהצטרף למחאה.

בתגובה לפרסום ב"ישראל היום" אמרו גורמים בשלטון המקומי: "מדובר בקומץ ראשי ערים שלא הצליחו לרתום את הרוב למהלך הזה ולכן כעת נראה שהוא חסר היתכנות".

בעותק מהמכתב שמועבר ביממה האחרונה בין ראשי הערים כדי להחתים אותם על הדרישה מיו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, נכתב: "ממשפחות החטופות והחטופים, אנחנו שומעים שלתחושתן אין בשלטון המרכזי את הדחיפות הנדרשת להחזרת הבנות והבנים הביתה".

אלון בנקי

עוד נכתב: "השלטון המקומי, מטפל באופן הדוק במשפחות החטופים והחטופות ורואה מקרוב את סבלן הבלתי נתפס. בימים הקרובים תתקיים בירושלים מחאה המונית בקריאה לממשלת ישראל לעשות כל שהיא יכולה בכדי להביא לשחרורם של 134 החטופות והחטופים. נשים וגברים שנמצאים בסכנת חיים יומיומית, שעוברות ועוברים עינויים, ניצול מיני ואונס.

"אנחנו, ראשי וראשות הרשויות המקומיות מכל הקשת הפוליטית, קוראים לממשלת ישראל - אין מאבק חשוב יותר מהמאבק להצלת חיי החטופות והחטופים. המחיר להשיב את החטופות והחטופים הביתה הוא אולי מחיר גבוה, אך המחיר שלא להשיב אותם הביתה יהיה מחיר גבוה הרבה יותר לאתוס עליו נבנתה מדינת ישראל ולעתידה. אנו פונות ופונים לשותפנו ארנון בר דוד: כבר הצבעת על מחויבותך להחזרת החטופות והחטופים. הגיעה שעת הצורך לנקוט באמצעים שיקדמו החלטה שכזאת".

ההפגנה הגדולה ביותר בירושלים מאז פרוץ המלחמה, צילום: רויטרס

את מכתבתם חותמים ראשי הערים במשפט: "השתתפות בהפגנות והשבתה של המגזר הציבורי הם הכלים האחרונים שנותרו כדי להניע את מהלך השחרור. אנא עשה זאת בטרם יהיה מאוחר מדי ותמצא בנו שותפים למהלך".

ראש העיר אריאל, יאיר שטבון הגיב לדיווח השבתת השלטון המקומי: "זו לא העת לשביתה, השלטון המקומי רק סיים עם תקופת בחירות ארוכה בתוך המלחמה, וכעת, אחרי תקופה ארוכה חייבים להכנס לשגרה ולשרת את התושבים. אני מבקש מראשי השלטון המקומי למנוע מהלך של שביתה ולתת יציבות לרשויות המקומיות".

ראש עיריית לוד יאיר רביבו, הגיב לפרסום: "התנגדתי נחרצות למכתב וליוזמה לצרף את השלטון המקומי לשביתה. השלטון המקומי מוכיח מידי יום שהוא גוף א-פוליטי שמעניק שירותים אזרחיים לכל תושבי המדינה, ובטח בעיתות חירום, כפי שראינו בקורונה ובמלחמה. אין בכלל ספק, שאין ישראלי, באשר יהא שיוכו הפוליטי, שלא מתפלל ומייחל לחזרת החטופים מיד. ראש רשות שרוצה להצטרף למאבק פוליטי מוזמן לעשות זאת אבל לא על חשבון השירות לתושביו, ולא במסגרת השלטון המקומי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר