"אל תגעי בי": הסרטונים שצילמה הנאשמת בתקיפת השרה סילמן לפני מעצרה

"אדם טבע ודין" לסילמן: "מינוי נויבואר ליו"ר רשות הטבע והגנים – בלתי סביר בעליל"

היועץ המשפטי של הארגון נשען על שתי טענות – היעדר ניסיון והשכלה של נויבואר בתחום שמירת הטבע, והקשר הזוגי בין בתו לבין בנה של סילמן • "מועמדך נעדר כישורים והשכלה בתחום, מינויו לתפקיד יהיה בלתי נסבל", כתב עו"ד אלי בן ארי

בעקבות הפרסום ב"ישראל היום": ארגון "אדם טבע ודין" דורש מהשרה עידית סילמן לחזור בה מהמלצתה על חברה הקרוב, אהרוני נויבואר, לתפקיד יו"ר רשות הטבע והגנים.

בפנייתו לשרה היום (שלישי), נשען עו"ד אלי בן ארי, היועץ המשפטי של הארגון, על שתי טענות – היעדר ניסיון והשכלה של נויבואר בתחום שמירת הטבע, והקשר הזוגי בין בתו לבין בנה של סילמן אשר כפי שחשפנו לא היה ידוע לוועדת המינויים הממשלתית.

בתו מנהלת קשר זוגי עם בנה של השרה, אהרוני נויבואר, צילום: נתנאל כהן

"היו"ר הוא הגורם הבכיר ביותר ברשות,  וניתן לצפות שיהיה זה אדם משכמו ומעלה ברמתו המקצועית ובניסיונו, המכיר על בוריו את תחום שמירת הטבע בארץ", כתב עו"ד בן ארי. לדבריו, "מועמדך אהרוני נויבואר נעדר כישורים והשכלה כלשהי בתחום או ניסיון של ממש בפעילות בתחום. אין ספק שבמכלול הנסיבות מינויו לתפקיד יהווה מינוי בלתי סביר בעליל".

שלשום נחשף ב"ישראל היום" כי השרה עידית סילמן מקדמת את מינויו של מנכ"ל החברה לפיתוח גוש עציון אהרוני נויבואר ליו"ר רשות הטבע והגנים לאישור הממשלה, וזאת מבלי לדווח על כך שהבן של סילמן והבת של נויבאור מקיימים קשר זוגי זה כמה חודשים.

"מינוי בלתי סביר בעליל", השרה סילמן, צילום: אורן בן חקון

מדובר אמנם בצעירים בני 20-19 ולא בטוח שהקרבה הייתה פוסלת את המינוי. עם זאת, על פי הנחיית הייעוץ המשפטי לממשלה, מועמד אשר מקודם למינוי בחברות הממשלתיות נדרש להצהיר על קשר אישי או פוליטי לשר בפני ועדת בדיקת המינויים לחברות הממשלתיות.

מקורות ביישוב נווה דניאל שבגוש עציון מספרים ל"ישראל היום" כי השרה סילמן התארחה לפני כמה שבועות בשבת ביישוב נווה דניאל - שם מתגורר אהרוני נויבואר - והסתובבה איתו בין בתי כנסת, וכי השניים מכירים זמן רב והם חברים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו