ברקת נגד נתניהו: "טעות להפוך את ועדת החקירה של אסון מירון לאירוע פוליטי"

בליכוד הסיטו את האש לכיוונו של יו"ר האופוזיציה לפיד בתגובתם למסקנות ועדת החקירה - וגונו על ידי חברי המפלגה והקואליציה • ח"כ צבי סוכות: "הניסיון להגדיר את מסקנות וועדת החקירה כפוליטיות עצוב, מכעיס ומזלזל בעשרות הקורבנות"

נתניהו: "לא ידעתי שיש בעיית בטיחות במירון" || לע"מ

הקואליציה נגד הליכוד: חברי כנסת מהקולאיציה תקפו היום (רביעי) את הודעת הליכוד לאחר פרסום מסקנות הוועדה לחקר אסון מירון

 

בהודעת המפלגה נכתב כי "צר לנו על כך שלראשונה בתולדות המדינה הממשלה בראשות בנט ולפיד הקימה ועדת חקירה נגד קודמתה בימין הפוליטי, ושחבר מרכזי בוועדה הוא מקורבו של לפיד, שלמה ינאי, שקיבל הצעה ממנו למקום ברשימת ״יש עתיד״ לכנסת. זוהי התרסה פוליטית מובהקת לחלוטין. המפלגה, והעומד בראשה, בחרו לסיים את תגובתם בעקיצה בעלת זיקה פוליטית: "הניסיון הציני והמכוון של לפיד להפוך את אסון מירון לכלי ניגוח פוליטי - לא יצלח". 

במפלגתו בחרו לעקוץ את לפידג, רה"מ נתניהו, צילום: נמרוד גליקמן

מי שמיהרו לגנות את ההודעה היו חברי האופוזיציה ובראשם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד שכתב "תגובת נתניהו והליכוד היא חרפה מבישה ופגיעה בזכר קורבנות מירון", אך בשעות האחרונות נראה כי הליכוד מותקפת על הודעתה גם מבית. 

שר הכלכלה ניר ברקת תקף את הודעת המפלגה וכתב: ״מנהיגות אחראית צריכה לקחת אחריות כדי להפיק לקחים ולמנוע מחדלים עתידיים. זו טעות קשה להפוך את ועדת החקירה של אסון מירון לאירוע פוליטי. מדובר באסון כבד עם מחירים קשים מאוד בחיי אדם וכדי למנוע אסון נוסף חובת נבחרי הציבור ללמוד מועדת החקירה ולהפיק לקחים. לתפישתי, נבחרנו כדי לשרת את הציבור ולדאוג לביטחונו ולשלומו. מוטלת עלינו החובה לקחת אחריות על החלטות שקיבלנו וליישם את המסקנות שיבטיחו שהמחדלים לא יחזרו על עצמם שוב״.

"טעות חמורה", שר הכלכלה ברקת, צילום: אורן בן חקון

אל ברקת הצטרפו גם חברי כנסת נוספים מהליכוד. ח"כ אלי דלל הגיב בקצרה: "אם אין משהו טובחכםמנהיגותי להגיד, עדיף לא להגיב כלום". ח"כ טלי גוטליה הוסיפה: "אני חברת ליכוד. ואינני מסכימה עם תגובת הליכוד המקוממת למסקנות ועדת מירון. 45 אנשים נהרגו באסון מירון. ברור שיש אחריות לגורמים רבים. ברור שחובה להפיק לקחים. מוטב למי שניסח את הודעת הליכוד להסתפק בהבעת צער עמוק, והתחייבות ללימוד המסקנות לעומק".

"מוטב להסתפק בהבעת צער עמוק", ח"כ טלי גוטליב., צילום: אורן בן חקון

ח"כ גוטליב אמנם מיהרה לסייג את דבריה והוסיפה: "ברור כשמש שרה״מ לא אשם, אך הוא אחראי מעצם היותו רה״מ. מי שאשם הוא בג"ץ שביטל את החלטות הפקעת ההר ע״י הממשלה, ואין סיכוי שבג"ץ ייקח אחריות". 

גם מחוץ לליכוד נשמעו ביקורות מצד חברי הקואליציה. ח"כ צבי סוכות מהציונות הדתית כתב בחשבון שלו ברשת החברתית X: "כמי שהגיע להר בעשרות השנים האחרונות לצערי יודע לומר שהסמוך והחפיף היו הסמל המארגן של מירון בלג בעומר. חוסר סדר משווע, יחד עם דחיפות ובלאגן במדרגות צרות ומחליקות היו השם השני של אירועי מירון. הניסיון להגדיר את מסקנות וועדת החקירה כפוליטיות עצוב, מכעיס ומזלזל בעשרות הקורבנות". 

מכיר את ההר מקרוב, ח"כ צבי סוכות (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

שר הפנים משה ארבל הוסיף: ״אני קורא לדובר הליכוד לחזור בו מהתגובה המבישה ביחס לועדת החקירה לאסון מירון ומסקנותיה. על כולנו לכבד את ההרוגים ומשפחותיהם ולהבטיח שנעשה הכל ליישום מסקנות הועדה במלואן להציל חיי אדם״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר